سازمان ملل : نسل‌کشی مسلمانان در میانمار هنوز هم ادامه دارد

اندرو گیلمور” معاون حقوق بشر دبیر کل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه (۱۵حوت) اعلام کرد که “پاکسازی نژادی” مسلمانان میانمار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم “اندرو گیلمور” معاون حقوق بشر دبیر کل سازمان ملل متحد پس از سفر چهار روزه اش به بنگلادش گفت: پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگیای میانمار هنوز ادامه دارد.

برخورد غیرقانونی و غیرانسانی ارتش میانمار با مسلمانان روهینگیا باعث فرار حدود ۷۰۰ هزار نفر از آنها به بنگلادش شده است.

گیلمور پس از بازدید از اردوگاه های مسلمانان روهینگیا در شهر کوکس بازار بنگلادش گفت که شواهد و قراین حاکی از تداوم برخورد خشونت آمیز ارتش میانمار با مسلمانان روهینگیا است.

گیلمور افزود : برخورد خشونت آمیز ارتش میانمار با مسلمانان روهینگیا ابتدا خونریزی دیوانه وار و تجاوز دسته جمعی به زنان بود ولی هم اکنون به ارعاب و گرسنه نگه داشتن بقیه مسلمانان می پردازد تا آنان را وادار به پناه بردن به بنگلادش بکند.

میانمار یا برمه‌ی پیشین یکی از فقیرترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۴۸ میلادی از انگلیس استقلالش را گرفت. مسلمانان میانمار در آن زمان با تمام قدرت در برابر انگلیس دست به حرکت‌های استقلال خواهی زده بودند.

در ۱۹۴۲ میلادی، بودایی‌های میانمار دست به کشتار بی‌رحمانه زدند که در نتیجه‌ی آن نزدیک به صد هزار مسلمان که در ایالت راخین زندگی می‎‌کردند، کشته شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *