رییس امنیت ملی و وزیر داخله افغانستان به پاکستان رفتند

معصوم استانکزی رییس امینت ملی و ویس احمد برمک وزیر داخله افغانستان صبح امروز در یک سفر غیر منتظره به پاکستان رفتند و قرار است با صدر اعظم این کشور دیدار کنند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، پس از حمله‌های اخیر در شهر کابل و سایر ولایت‌های افغانستان، در خواست تماس تلفنی نخست وزیر پاکستان را رد کرده و دو نماینده ارشد به آن کشور فرستاده‌است.

حضرت عمرزاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان به صفحه تیوتر خود نگاشته است که معصوم استانکزی همراه با ویس احمد برمک به پاکستان رسیدند و قرار است با صدر اعظم پاکستان دیدار کنند.

در ادامه زاخیلوال نوشته است  در این سفر وزیر داخله و رییس امنیت ملی افغانستان با نمانیده ها ارتش و استخبارات پاکستان نیز دیدار خواهد کرد.

این در حالیست که شماری از منابع امنیتی در کابل گفته‌اند که وزیر امورداخله و رییس عمومی امنیت ملی برخی از مدارک حملات اخیر را که در شهر کابل رخ داده و نشان دهنده این است که این حمله‌ها در پاکستان طرح‌ریزی شده، نیز با خود برده‌اند.

در ۱۰ روز اخیر حملات انتحاری که در کابل انجام شده است مسئولیت آنرا طالبان به عهده گرفته اند اما وزارت داخله گفته است که از چند سال بدین سو حملات بزرگ و خطر گروه طالبان را شبکه تروریستی حقانی طرح ریزی می‌کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *