رهبران ناکام حکومت هنوز هم ابرو خم نمی‌کنند

از مدت ها بدینسو که گلیم غم در کشور هموار است و همه روزه مردم به خاک و خون می‌نشینند؛ اما رهبران حکومت وحدت ملی و مسؤلان سکتورهای امنیتی آن در برابر این همه فلاکت های موجود “ابرو خم” نمی‌کنند.
تا هنوز که اشک غم‌دیده های حمله مسلحانه بر هوتل فوق امنیتی انترکانتیننتال خشک ناشده، ده ها خانواده دیگر افغان به ماتم نشستند و غمِ از دست دادن اعضای خانواده‌ی شان را در حمله تروریستی چهار راهی صدارت شهر کابل به دوش می‌کشند.
این رویداد خونین واکنش های تندی را به همراه دارد و شهروندان کشور خواهان کناره‌گیری مسؤلان حکومتی که در امر تأمین امنیت جان شهروندان و پیش‌برد وظایف خود ناکام خوانده می‌شوند، استند.
پس از انفجار خونین در چهارراهی صدارت شهروندان کشور با انتقاد شدید از ناتوانی حکومت در تأمین امنیت جان شهروندان و جلوگیری از رویدادهای تروریستی، خواستار کناره گیری رهبران حکومت از قدرت استند.

احمدسعیدی تحلیل‌گر مسایل سیاسی می‌گوید: “مسؤلین امنیتی باید مرگ موش می‌خوردند و می‌مردند”.
ارگ نیز با نکوهش این حمله تروریستی، آنرا کار دشمنان مردم افغانستان دانسته است.
پس از نشر اعلامیه ارگ از سوی شاه‌حسین مرتضوی سخنگوی ریس جمهور در صفحه فیسبوکش با انتقاد های شدیدی نیز روبرو شده است.
برخی ها این اعلامیه را تکراری و شرم‌آور خوانده است.

ریاست جمهوری افغانستان نیز امروز (یک‌شنبه ۸ دلو) را روز ماتم ملی اعلام داشته و گفته است که بیرق افغانستان در سراسر کشور نماینده گی های سیاسی آن در خارج نیز نیمه بر افراشته می باشد.
اما سوال اینجاست که با این همه ضعف مدیریتی که دولت‌مردان کشور دارد، در تا اخیر این حکومت چندبار این بیرق نیمه بر افراشته خواهد شد؟
محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *