رئیس جمهور غنی: از هیچ چیزی نمی ترسیم

رئیس جمهور غنی می گوید زمانی که اجماع مردم را داشته باشیم، از هیچ چیزی نمی ترسیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی عصر دیروز در نشستی به مناسبت روز بین المللی جوانان اظهار داشت که دولت به «معامله و باج دادن» حاضر نیست و اگر دنیا با سرنوشت مردم افغانستان معامله کرد، به آن‌ها جواب رد داده می شود.

رئیس جمهور به صراحت گفت تا زمانی که اجماع مردم را داشته و عظیم‌ترین قشر جامعه در کنار ما باشد، از هیچ چیزی هراس نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید برای تحکیم پایه‌های جمهویت، از دولت حمایت کنند؛ اظهار داشت که اهل معامله و باج ‌دهی در روند صلح نبوده و در صورتی که جهان با سرنوشت افغانستان معامله کند، در برابر آنها خواهد ایستاد.

رئیس جمهور بیان کرد که دولت در میدان ‌های جنگ با طالبان شکست نخورده است، راه صلح راه مستقیم و هموار نیست و موفقیت در این روند به استحکام ثبات و مسوولیت‌پذیری ارتباط دارد.

وی بر لزوم حفاظت از نیروهای امنیتی و دستاوردهای آنها تاکید کرده و افزود که «اگر ضرورت شود، جاده نمی‌سازد، اما قوای امنیتی و دفاعی را گرسنه نمی‌ گذارد.»

اما آقای غنی می گوید که باید قدرت ادغام طالبان وجود داشته باشد که این امر نیز بدون دولت سازی و استحکام دولت امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور صلح را گمشده‌ مردم دانسته و افزود که مشکل عدم ثبات را جمهوریت حل می ‌کند و باید از زعامت فردی و شخص‌ محوری وارد ثبات شهروندمحور و مردم‌ محور شد.

با آنکه رئیس جمهور غنی از حضور طالبان و ادغام آنها در دولت سخن می گوید؛ اما این گروه بارها تاکید کرده است که دولت را به عنوان یک اداره می شناسد و رسمیت ندارد.

این در حالی است که از گفتگوهای صلح هنوز هیچ خبری نیست و هیچ منبعی نیز در مورد آن حاضر به صحبت نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *