دیدار هیات شورای امنیت سازمان ملل از بیجا شدگان روهینگیایی

نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد روزشنبه ۸ ثور برای آگاه شدن از وضعیت بیجا شده گان روهینگیایی که به سبب خشونت های مردم میانمار از این کشور متواری شده بودند وارد بنگلادیش گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از آسوشیتدپرس، نمایند گان شورای امنیت سازمان ملل قرار است در یک سفر چهار روزه  از وضعیت بیش از ۷۰۰ هزار روهینگیایی مسلمان که مستقر در بنگلادیش، میانمار و اردو گاه های موقت  هستند بازدید نموده و از وضعیت شان گزارش آماده نمایند.

در همین حال این نمایندگان قرار است با مقامات بنگلادیشی از جمله شیخ حسینه  نخست وزیر بنگلادیش در خصوص این بیجا شدگان دیدار و گفتگو نمایند.

گزارش ها میرساند خشونت های فزیکی در میانمار از سوی غیرنظامیان این کشور سال گذشته به ادامه حمله گروهی شبه نظامیان به چند پایگاه پولیس آغاز گردید که پس از آن قتل عام و به آتش کشیدن مسلمانان روهینگیایی شدت پیدا کرد.

این در حالی است که کشور بنگلادیش و میانمار سال گذشته توافقی را بخاطر روند بازگشت بیجا شدگان را امضا نمودند اما سازمان ملل اعلام کرد که  شرایط زندگی برای بازگشت این پناهجویان مساعد نبوده و میانمار آماده پذیریش این بیجاشدگان نمیباشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *