دستور البغدادی برای تشدید حملات علیه کشورهای عربی و اروپایی

منابع محلی از ولایت نینوای عراق از دستور ابوبکر البغدادی رهبر اصلی گروه تروریستی داعش در رابطه به تشدید حملات این گروه علیه کشورهای عربی خصوصأ به تاسیسات نفتی آنها و کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمینه به نقل از تسنیم، یک منبع محلی در ولایت نینوای عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی السومریه اظهار داشت که ابوبکر البغدادی به سران گروه داعش موسوم به “مجلس شورای مجاهدین” دستور داده است که هسته‌های خفته و پنهان این گروه در کشورهای عربی و اروپایی را فعال کرده و حملات ویژه‌ای علیه گردهمایی های غیرنظامیان اجرا کنند.

وی که نخواست فاش نشود، افزود: البغدادی از سران گروه داعش که از کشورهای اروپایی به آنها پیوسته است خواست تا هسته های خفته داعش در کشورهای عربی را فعال کرده و حملات به تاسیسات نفتی و منافع خارجی متعلق به کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی علیه داعش را تشدید کنند.

این منبع افزود: البغدادی پیامی به عناصر خود در مجلس شورا که با هسته های داعش ارتباط دارند، فرستاده است تا حملات ویژه‌ای را انجام دهند و بیشترین تعداد افراد ممکن را کشته و زخمی کنند.

وی تصریح کرد: البغدادی خواستار حمله به تاسیسات نفتی و منافع خارجی در کشورهای عربی شده است؛ علاوه بر اجرای حملات در کشورهای اروپایی در پاسخ به آنچه آن را تجاوز ائتلاف بین المللی به سرزمین خلافت و مسلمان دانسته است.

براساس این گزارش، یک منبع محلی در ولایت نینوای عراق روز جمعه گفت که گروه داعش به عناصر مهاجر خود دستور داده است تا به کشورهایشان بازگشته و ایجاد “ولایت های عربی” را در آنجا به عنوان مقدمه‌ای برای حمله به مقرهای دولتی اعلام کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *