دادگاهی در آمریکا از نتانیاهو و برخی از مقامات رژیم اسرائیل شکایت کرد

یک دادگاه آمریکایی علیه نخست وزیر و شماری از مقامات رژیم اسرائیل به دلیل جنایت های جنگی ضد مردم فلسطین و همچنان شهرک سازی های غیر قانونی شکایت درج کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه اینترنتی العهد لبنان به نقل از کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل نوشت دادگاهی در واشنگتن از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در خصوص جنایت های جنگی وی علیه مردم فلسطین و همچنین شماری دیگر از سیاستمداران این رژیم و برخی نزدیکان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شکایت کرده است.

این افراد به حمایت اقتصادی از شهرک سازی ها در کرانه باختری رود اردن متهم هستند.

کانال ۱۰ اسرائیل افزود: این دادگاه همچنین علاوه بر بنیامین نتانیاهو از آویگدور لیبرمن وزیر جنگ و تزیپی لیونی وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل دادخواهی کرده است.

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل تاکید کرد شماری از سازمان های آمریکایی مرتبط با “جارد کوشنر” داماد دونالد ترامپ که مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در اسرائیل است و همچنین شماری از سازمان های مرتبط با “دیوید فریدمن” که قرار است سفیر آمریکا در اسرائیل شود این اتهام ها را وارد کرده اند.

طبق گزارش کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل، دادستان “مارتین مک ماهون” که پیشتر فعالیت های حقوقی ضد شهرک سازی داشت در حال حاضر با استناد به قانون حمایت از خانواده های کشته شدگان حملات به برج های سازمان تجارت جهانی برای دادخواهی علیه عربستان سعودی، از نتانیاهو و مقامات اسرائیل شکایت کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *