خلیلزاد از قطعنامه لویه ‌جرگه استقبال کرد

نماینده ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان با استقبال از قطعنامه لویه ‌جرگه مشورتی صلح و تصمیم رئیس ‌جمهور غنی برای امضای فرمان رهایی ۴۰۰ زندانی باقیمانده طالبان، این اقدام را فرصت تاریخی برای صلح عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد بامداد امروز (۲۰اسد) در توئیتر خود نگاشته است که این اقدامات شجاعانه، پس از ۴۰ سال جنگ، فرصت تاریخی را برای صلح به ‌میان آورده است.

وی اظهار داشت که این فرصت برای تمام مردم افغانستان و ثبات منطقه ‌ای و امنیت جهانی اهمیت دارد.

به گفته خلیلزاد، انتظار می رود که طی چند روز آینده رهایی زندانیان تکمیل و تیم های مذاکره ‌کننده برای آغاز مذاکرات عازم دوحه، پایتخت قطر خواهند شد.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان معتقد است که طرفین باید برای دستیابی به توافق در مورد نقشه راه سیاسی و آتش‌ بس دایمی و جامع برای پایان دادن به جنگ افغانستان، روند گفتگو را آغاز کنند.

وی به ادامه حمایت امریکا از افغانستان تاکید کرده و می گوید که به مانند ۱۹ سال گذشته، امریکا حالا هم برای به صلح پایدار از زن و مرد افغانستان حمایت می ‌کند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که روز گذشته لویه ‌جرگه مشورتی صلح برای رهایی ۴۰۰ زندانی باقیمانده طالبان روز گذشته و بعد از سه روز خاتمه یافت.

اشتراک کننده گان در لویه جرگه، به رهایی زندانیان و تامین آتش بس رای دادند.

بیشتر بخوانید …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *