جنگ در فراه؛ اسراتیژی نبرد استخباراتی عربستان، آمریکا و اسرائیل در مرز ایران

ناامنی در غرب افغانستان ناشی می‌شود از سیاست‌های مشترک عربستان، آمریکا و اسرائیل که برای ایران طرح ریزی کرده اند؛ جنگ استخباراتی از نیروهای امنیتی و مردم فراه و دیگر ولایات قربانی می‌گیرد.

حضور مستشارهای عربستانی و اسرائیلی در هرات و فراه نگرانی شماری از وکلای پارلمان این ولایت را برانگیخته بود که امروز همه مردم افغانستان ثمره این حضور را دیدند؛ کشورهای متذکره با هر ترفندی که باشد و با هر فشار که دم دست شان است برای تضعیف ایران استفاده می‌کنند.

با سقوط این ولایت شاید آمریکا سناریوی را بسازد که ظاهراً مهمات نظامی ایران در این ولایت کشف شده است؛ اما دیگر این ترفندها کارگر نیست.

بنا بر گفته‌های یک منبع موثق پروژه ناامنی سازی ولایت های جنوب غرب افغانستان برای ناامن سازی مرز ایران است.

عربستان با حمایت مالی که آمریکا را می کند از این کشور تنها درخواست که دارد تضعیف ایران است و آمریکا هم بنا برگفته عربستان و اسرائیل برجام را لغو کرد و قدس را پایتخت رژیم اسرائیل اعلام کرد.

با این کار آمریکا پلان خود را در خاورمیانه عملی می‌سازد و عربستان از خود را؛ آمریکا جنگ تمدن‌ها را پر و بال می‌دهد و ایران را تضعیف می‌کند تا بتواند بر این جنگ پیروز شود و عربستان بخاطری که بتواند آقای جهان اسلام شود و قدرت سیاسی برتر منطقه شود با آمریکا و اسرائیل همدست شده است.

با این همه پلان در عراق و سوریه مثلث عربستان، آمریکا و اسرائیل شکست خورد و ائتلاف کشورهای ایران و روسیه پیروز شدند و این کار سبب خشم این سه کشور شد و در یک اقدام بابخردانه قدس را پایتخت را رژیم اسرائیل اعلام کرد و سوریه را بمباران کرد همچنان از برجام خارج شدند و بالاخره به سیم آخر زدند و آمریکا سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال داد که این در پی شکست‌های پی در پی این کشورهای در خاورمیانه اتفاق اقتاد.

پیروزی تیم مخالف آمریکا در پارلمان عراق و پیروز حزب الله لبنان آخرین شکست‌های بود که آمریکا و متحدانش متحمل شدند و این کار سبب شد که جنگ را در افغانستان بیاورند و از این راه بر ایران فشار وارد کند.

حال جنگ نیابتی چند کشور منطقه و جهان در افغانستان جریان دارد از شمال تا جنوب و از شرق تا به غرب جنگ تحمیل شده و نیابتی است؛ از جنگ نیابتی هند و پاکستان تا جنگ استخباراتی و نظامی روسیه، ایران و آمریکا و از جنگ نیابتی عربستان تا جنگ تمدن‌ها و جنگ بهانه جویانه آمریکا با ایران ، چین و هند و چندین جنگ دیگر در این کشور جریان دارد و این جنگ همه روزه از مردم افغانستان قربانی میگیرد.

حکومت وحدت ملی تا جای در این بخش ملامت است؛ اما آغاز کار در زمان حکومت حامد کزری بود و این جنگ‌های نیابتی از آنزمان در افغانستان آغاز شد؛ از بکس پول‌های سفارت ایران که ارگ تحویل می داد تا پول های که از پاکستان و هند می گرفتند و چندین نوع دیگر از پول های اوپراتیفی که حکومت وقت می گرفت و حال تاوان آنرا مردم افغانستان می پردازد.

در فراه گناه نیروهای امنیتی نیست؛ در انجا جنگ میان طالب و حکومت جریان ندارد جنگ در فراه بین نیروهای استخباراتی چندین کشور و نیروهای امنیتی ما استند و این کوته فکر سر دم داران نظامی کشور است که نیروها نظامی افغانستان را در معرض تجاوز قرار می‌دهد.

نیروهای امنیتی افغانستان دلیرانه در مقابل دشمن و استخبارات جنگ می کنند ولی توان نظامی شان وقتی که کم می‌شود از بین می روند و تاوان خونش را هیچ کشوری داده نمی‌تواند.

حکومت وحدت ملی در امر کوتاه کردن دست استخبارات منطقه و جهان از افغانستان ناکام بود و شاید هم تا اخر همین طور ناکام بماند ولی حرف اینجاست که وعده ها یک میلیون شغل هم دروغ بود و افغانستان را بجای چهاراه تجارت جهان و منطقه؛ چهاراهی تجارت استخباراتی منطقه و جهان ساخته است و کالا این تجارت خون مردم افغانستان است.

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *