توزیع تخم‌های بذری سبزیجات برای بانوان زراعت‌پیشه بغلان

پروژه ملی باغداری وزارت زراعت بمنظور رشد اقتصاد خانواده‌ها و اشتغال‌زایی بانوان، برای ۷۰ بانوی زراعت‌پیشه ولایت بغلان تخم‌های بذری ۲۶ نوع سبزیجات و وسایل مورد نیاز را توزیع نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد غلام ملاخیل، مسوول اداره پروژه ملی باغداری و مالداری در زون شمال‌شرق کشور می‌گوید، بمنظور رشد اقتصاد خانواده‌ها و کاهش خشونت‌های خانواده‌گی برنامه توزیع تخم‌های بذری سبزیجات را برای حدود ۷۰ زن در ولایت بغلان آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، برای این زنان آموزش‌هایی بمنظور پروسس، تولید و فروش این سبزیجات نیز از سوی اداره آنها داده می‌شود.

ملاخیل افزود که برای ۲۱۰ بانوی زراعت‌پیشه پیش‌قدم نیز ۲۱۰بسته وسایل مورد نیاز که در کشت، تولید و پروسس از آن کار گرفته می‌شود، توزیع می‌گردد.

وی اظهار داشت که این زنان حالا قادراند که با کشت و فروش سبزیجات درآمد داشته باشند و در بلند بردن اقتصاد خانواده‌های‌شان سهیم شوند.

در عین حال مسوولان ریاست امور زنان ولایت بغلان از این اقدام وزارت زراعت ابراز خرسندی کرده و می‌گویند، این برنامه می‌تواند در کاهش و جلوگیری خشونت‌های خانواده‌گی موثر تمام شود.

اورانوس عاطفی، نماینده ریاست امور زنان بغلان گفت، اکثر خشونت‌ها ریشه در فقر اقتصادی دارد و باید حکومت بمنظور حل این معضل، برنامه‌های مفید را بیشتر روی دست گیرد.

به گفته مسوولان اداره پروژه ملی باغداری و مالداری، در ۱۷ ولسوالی ولایت‌های شمال‌شرقی کشور در سه فصل ۵۰۰۰ زن زراعت‌پیشه زیر پوشش این برنامه قرار می‌گیرند که ولایت‌های بغلان، کندز، تخار و بدخشان شامل این برنامه می‌شوند.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *