توافقنامه امریکا و طالبان یک داستان «تخیلی» است

یک عضو مجلس امریکا در واکنش به توافقنامه امریکا و طالبان می گوید که «این رویکرد، رویکردِ صلح نیست و یک داستان «تخیلی» است».

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «تام مالینوفسکی» در جلسه استماعیه زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در مجلس این کشور نسبت به توافقنامه کشورش با طالبان واکنش جدی نشان داد.

وی به صراحت اعلام داشت «چیزی که برای مردم می گویید، صلح نیست، یک داستان تخیلی است که می خواهید ما (مردم امریکا) با آن شاد باشیم.»

مالینوفسکی با نشر تصاویر ویدیویی از نشست خلیلزاد در حساب توئیتر خود گفته که امریکا با امضای توافقنامه با طالبان به معنی این است که اگر سربازان از افغانستان خارج شدند، طالبان از پشت سرشان بالای آنها شلیک نکنند.

وی خطاب به خلیلزاد گفت که ضمانت می کند طالبان یک روزی صد زن را در استادیوم های ورزشی افغانستان اعدام نکنند؛ چون این موضوع در توافقنامه به هیچ شکل ذکر نشده است.

مالینوفسکی ابراز داشت که «ای کاش این موارد در توافقنامه ذکر می شد.»

به عقیده وی، هیچ جنبه ضمانتی در توافقنامه امریکا با طالبان وجود ندارد.

https://www.c-span.org/video/?476064-1/house-hearing-us-policy-afghanistan&fbclid=IwAR3G3hvBJauL3f-x_KXh54p4d-ZBF9zWMwBNW2q0dL4_zPez-ruWIxwfZ-E

این درحالی است که خلیلزاد در برابر این گفته ها هیچ گفتنی نداشته و تنها سکوت کرده است.

امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته خورشیدی در قطر به امضا رسید که در آن بر خروج کامل نیروهای امریکایی، رهایی زندانیان طالبان از زندان های حکومت افغانستان و آغاز گفتگوهای صلح افغانستان تاکید شده است.

همچنین گفتگوهای صلح افغانستان بین هیئت دولت افغانستان و طالبان در قطر جریان دارد که با گذشت بیش از دو هفته، تا هنوز نتیجه دلخواهی به همراه نداشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *