تناقض دیدگاه وزیر خارجه کانادا در یک پیام توئیتر پیرامون برجام

وزیر امورخارجه کانادا در اعلامیه از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام اظهار تاسف نموده گفت که این اقدام رئیس جمهور آمریکا بهترین راه حل برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران است.

کریستیا فریلند امروز چهارشنبه ۱۹ ثور در توئیتر خود با موضعی متناقض از اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار تاسف نموده و در عین حال گفته است که این تنها راه حل برای تعضیف ایران مبنی بر هسته ای گردیدن این کشور است.

این گفته های وزیر خارجه کانادا در حالی ابراز میشود که آژانس بین المللی انرژی اتمی پس انعقاد برجام ۱۰ بار پایبندی ایران روی تعهدش بر توافق برجام را اعلام کرده است.

درعین حال این مقام وزارت خارجه کانادا نوشت ما تمام سعی خود را با همکاری متحدان ما مینمایم تا امنیت و ثبات منطقه و جهان را حفیظ کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک کانفرانس مطبوعاتی خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

همزمان با این فدریکا موگرینی مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه به توافق هسته ای برجام با ایران پایبند است علاوه بر این سران انگلیس، فرانسه و آلمان نیز با نشر بیانیه جداگانه حمایت شان را از برجام اعلام کردند.

در عین حال حسن  روحانی رئیس جمهور ایران در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت از یک نظر ناراحتم شهروندان آمریکا مردمانی بزرگی استند اما گرفتار رهبرانی شده اند که حرمت و حیثیت آنها را پامال نموده است و از سوی دیگر خوشحالم زیرا یک مزاحم از برجام خارج شده است  و ما بدون شک با موفقیتت این راه ادامه خواهیم داد.

گفته های متناقض وزیر خارجه کانادا در حالی ابراز میشود که نخست وزیر رژیم اسرائیل، کشور های بحرین، عربستان و امارات حمایت شان را از خروخ آمریکا در از توافق هسته ای برجام اعلام کردند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *