تصاویر تروریستان در ولسوالی های کابل نصب می شود

مسوول امنیتی کابل می گوید که تصاویر تروریستانی که در ولسوالی ها فعالیت دارند و چهره هایی که قتل های عام در شهر کابل را سازماندهی کردند به زودی نشر می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه امنیتی کابل صبح امروز (۵عقرب) به ریاست امرالله صالح برگزار شده و چند تصمیم تازه نیز گرفته شد.

بر این اساس، وزارت مالیه وظیفه گرفت تا روند اخذ مالیه و محصول از موترهای بی اسناد و یک کلید را ساده سازد و پروسه را سرعت بدهد.

صالح می گوید که برای پولیس ملی در کابل چوکات عمل و استراتیژی اقدام بسیار مفصل ایجاد گردیده است، اکنون باید به ولسوالی ها رسیده گی شود که این کار عملا آغاز گردید.

وی اظهار داشت: «بسیج ملت در برابر هسته های خوابیده و پنهان تروریزم در شهر و ولسوالی ها باید آغاز گردد. در روزهای آینده عکس تروریستان را که در ولسوالی ها فعالیت دارند و همچنان آن چهره هایی که قتل های عام را در شهر کابل سازماندهی کرده اند و تا اکنون فکر میکردند که اسم و جنایت شان تنها در لای کتاب ها باقی می ماند به مردم از طریق پوسترها معرفی میشوند تا تمام مردم راجع به آنها بدانند و در سرکوب و ردیابی شان سهیم گردند.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت که طرح واضح و مشخص برای توانمند سازی مردمانی که زیر تهدید حملات داعش هستند طراحی شده و به اساس نظریات مردم عملی می شود تا بتوان در آینده از قتل عام توسط داعش و طالب در ساحات ملکی جلوگیری نمود.

وی تصریح کرد که این طرح چیزی بنام ملیشه سازی و توزیع اسلحه در برنامه وجود ندارد.

بر اساس اظهارات صالح، شهرداری کابل نمیتواند در آزادسازی ساحات غصب شده سلیقه ای عمل نماید و پاک کاری سرک به سرک ادامه خواهد داشت.

وی در مورد ازدحام شهر کابل اظهار داشت که «ترافیک کابل تا چهل و هشت ساعت دیگر طرح خود بخاطر کنترول اساسی چهارراهی ها و کم سازی فشار بالای موظفین ترافیک را که در جاده ها خدمت میکنند ارائه خواهد نمود. نصب گیت یا دروازه های متحرک نتیجه بسیار خوب داده است.»

صالح افزود که حمایت قاطع در بخش سرکوب تروریزم و جنایات سازمان یافته دوشادوش دولت افغانستان ایستاده و نماینده شان در جلسه اشتراک داشت که حمایت آنها بیشتر در اکمال توانایی های تخنیکی خواهد بود.

به باور وی، تکنالوژی عصری در انحصار کشورهای پیشرفته است از حضور آنها استقبال می شود.

مسوول امنیتی کابل می گوید که بررسی اسناد شهرک های کلان که ده ها مراتبه بالاتر از سند دست داشته زمین را غصب کرده اند آغاز میگردد.

همچنین وی تاکید کرد «معضل بیروبار بخاطر اخذ ویزه پاکستان به عنوان یک مشکل امنیتی و نظم عامه مورد بررسی قرار گرفت. آنعده از کمیشن کارانی که با مردم برخورد غیر انسانی می نمایند و بخاطر منفعت خود بیروبار ایجاد کرده اند شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد. نتایج را عنقریب خواهید دید.»

ایجاد نظم در مارکیت میوه و ترکاری از اولویت های کمیسیون امنیتی کابل است و صالح می گوید؛ افرادی که به حرف پولیس گوش نمی دهند؛ رسما احضار و تا روزهای آینده باید عملکردشان تغییر کند؛ در غیر آن، جوازشان لغو و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

معاون نخست ریاست جمهوری تاکید دارد کسانیکه در عقب کوتل خیرخانه شب و روز در غصب زمین دست دارند و از زنان بی بضاعت و شماری از گدایان به عنوان محافظین و سپر خود استفاده می نمایند تا مانع حضور پولیس در ساحه شوند، دستگیرمیشوند؛ اسم و ولد شان نزد کمیسیون موجود است و مشخص شده که کدام حلقه در عقب شان قرار دارد.

وی در مورد زمین های غصب شده می گوید «وقتی زمین غصب شده آزاد میگردد باید به عنوان زمین در اختیار دولت قرار بگیرد. پاک و صفا. دولت هیچ نوع مسوولیت در پاک کاری آشغال و کثافات بجا مانده از غاصب ندارد و زمین را توسط خودشان پاک کاری میکند. به معضله غصب و آزاد سازی زمین ها در تمام شهر توجه یکسان صورت میگیرد.

پیش از این نیز جلساتی به رهبری امرالله صالح انجام شده بود؛ او به دستور رئیس جمهورغنی، مسوولیت امنیت کابل را به عهده گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *