ترامپ از سوریه فرار می‌کند؛ ارتش کشورهای عربی جاگزین ارتش آمریکا در سوریه خواهد شد

وال استریت ژورنال نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار جایگزین کردن نیروهای این کشور در سوریه با ارتش کشورهای عربی است و این طرح با کشورهای عربی و مشاورین ترامپ نیز در میان گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وال استریت ژورنال در گزارش دوشنبه شب خود نوشته است که جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید رئیس جمهوری آمریکا به تازگی با عباس کامل سرپرست اداره اطلاعاتی مصر تماس گرفته و نظر قاهره را در این باره جویا شده است.

در ادامه وال استریت نوشته است که ایده جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه، نظر اریک پرینس تاجر و موسس شرکت «بلک‌واتر» را جلب کرده است. او فردی است که در امارات و سومالی برای ایجاد نیروهای امنیتی مشارکت داشته است.

این در حالیست که رسانه‌های دیگر گزارش داده اند که پرینس روز دوشنبه گفته که مقام‌های عربی به صورت غیرمستقیم با او برای بررسی چشم‌انداز تشکیل یک نیروی نظامی برای استقرار در سوریه تماس گرفته‌اند، اما وی همچنان در انتظار تصمیم ترامپ است.

دونالد ترامپ طرح ترک سوریه را قبلاً کشیده بود، به گزارش ایرنا ترامپ چندی پیش در جمعی در ایالت اوهایو گفته بود که واشنگتن «خیلی زود» قصد ترک سوریه را دارد.

این در حالیست که آگاهان نظامی باور ندارد که بعد از حمله روز شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دوما و شکست آمریکا در جنگ با دولت بشار اسد این تصمیم عملی شود.

آمریکا و هم‌پیمان‌هایش در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با تروریست‌ها ائتلاف نظامی ساختند و این ائتلاف خارج از چارچوب سازمان ملل متحد بود و با ایجاد این ائتلاف به خاک سوریه تجاوز کردند.

همچنان گفته می‌شود که با وجود حضور آمریکا در سوریه تروریست‌ها روز به روز قوی‌تر می‌شدند تا این که ائتلاف روسیه و ایران ایجاد شد و گروه ترویستی داعش شکست خورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *