تداوم ترورهای هدفمند در کابل؛ زندگی هر روز سخت تر می شود

شهر کابل در جریان روزهای اخیر شاهد ترورهای هدفمند بوده است و تلاش اداره ها و نهادهای امنیتی نیز یا موفق نبوده و یا هم نتوانسته موفق باشد.

ترورهای اخیر در کابل، قشرهای مختلف جامعه را هدف قرار داده است؛ خبرنگاران، فعالان رسانه ای، کارشناسان و آگاهان مسایل سیاسی، فعالان مدنی، کارمندان دولت، زنان و مردان از جمله افرادی هستند که در روزهای اخیر در کابل ترور شده اند.

این ترورها هم انواع مختلف داشته به شمول ماین های مقناطیسی و شلیک گلوله.

در تازه ترین مورد، امروز مردان مسلح سوار بر موترسایکل، بر موتر کارمندان زن دادستانی کل حمله کرده و دو قاضی را ترور کرده و دو تن دیگر زخم برداشت.

این حمله با واکنش های زیادی همراه بود.

رئیس‌ جمهور غنی ضمن نکوهش این رویداد گفته است که «حمله تروریستی از سوی گروه طالبان و سایر گروه ‌های تروریستی بالای هموطنان بی ‌دفاع ما و خشونت در برابر آنان، مخالف ارشادات اسلامی و روحیۀ صلح بوده و در تضاد با اجماع ملت افغانستان می ‌باشد.»

وی از طالبان خواسته است تا خشونت‌ ها در کشور را  کاهش داده و به آتش ‌بس دایمی تن دهند.

همچنین «الیسن بلیک»، سفیر بریتانیا در کابل حمله بر قاضیان زن را نکوهش کرده و خواستار بررسی جدی آن شد.

هرچند که مسوولیت این حمله را هیچ فرد و یا گروهی به عهده نگرفت؛ اما روند ترورهای هدفمند، زندگی را برای پایتخت نشینان سخت ساخته است.

این حمله نقاط ضعف نهادهای امنیتی را نمایان ساخت و مردم خواهان رسیدگی به وضعیت موجود شده تا شرایط زندگی در کابل تغییر کند.

استفاده از موترسایکل با دو سرنشین از جمله نقاط ضعفی است که جلسه «شش و نیم» هم در تطبیق آن ناکام بود.

به هر صورت، زندگی در کابل سخت شده و کارمندان دولت، خبرنگاران، فعالان مدنی و مردم عادی از ترس ترور و کشته شدن، در تلاش برای مخفی کردن خود هستند.

مردم پایتخت از دولت می خواهد که بودجه های هنگفت در جایش مصرف شده و بخش های امنیتی از فساد و ناکامی خارج شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *