ایران در رده بندی قدرت های نظامی جهان ازعربستان و رژیم اسرئیل پیشی گرفت

پایگاه گلوبال فایر پاور فهرست بهترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۸ رامنتشر کرد که نشان می‌دهد ایران در رده بندی قدرت های نظامی جهان ازعربستان و رژیم اسرئیل پیشی گرفته است.

پایگاه گلوبال فایر پاور که  وظایف شان در خصوص تقسیم بندی توانمندی های نظامی کشور های جهان است در این اواخر فهرست ارتش های برتر جهان در سال ۲۰۱۸ را به نشر رسانید.

آگاهان و کارشناسان این پایگاه معتبر نظامیان برتر ارتش ها را بر بنیاد ۵۰ فاکتور که از جمله میزان تسلیحات، موقعیت جغرافیایی، نیروهای انسانی آماده خدمت، انعطاف پذیری لوژستیکی، بودیجه نظامی سالانه و صنعت نظامی بومی باهم همدیگر مقایسه مینمایند.

این رده بندی میزان برتری قدرت های نظامی ۱۳۶کشور را مشخص ساخته است که در این روند انعطاف لوژستیکی، منابع طبیعی، صنایع محلی و عوامل جغرافیایی کمترین تاثیر را دارا میباشد.

بربنیاد تازه ترین گزارش رده بندی توانمندی نظامی کشور ها جهان ایران با پیشرفت بی سابقه طی سال های گذشته با ۷ پله صعود در مقام ۱۳ هم قرار گرفت.

که بر اساس جایگاه ایران در این رده بندی این کشور بالاتر از ارتش رژیم اسرائیل، عربستان، پاکستان و غیره کشورهای منطقه قرار گرفته است.

این در حالی است که ایران در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶  و ۲۰۱۷ در جایگاه های ۲۲ ، ۲۱ و  ۲۰ قرار داشته است و در سالهای گذشته جهش بی سابقه داشت است که با صعود نمودن ۷ پله از عربستان و سایر کشورها پیشی گرفته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *