امریکا اهداف استراتژیک در افغانستان دارد

فرمانده سنتکام می گوید که تا اواخر ماه اکتوبر سال جاری، شمار نیروهای نظامی این کشور در افغانستان به ۴۵۰۰ نفر کاهش می‌ یابد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال «کنت مکنزی» به تازگی اعلام کرده است که امریکا به دنبال اهداف استراتژیک و حیاتی در افغانستان است.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) می گوید که شمار نیروهای این کشور در افغانستان تا اواخر ماه اکتوبر به ۴۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

بر اساس اظهارات وی، با ۴۵۰۰ نظامی؛ امریکا هنوز قادر به انجام وظایف اصلی اش در افغانستان خواهد بود.

جنرال مکنزی می گوید «ما حسن نیت و تمایل خود را نشان داده‌ ایم که نمی ‌خواهیم یک نیروی اشغالگر در این کشور باشیم؛ اما دارای منافع استراتژیک و حیاتی هستیم که ما را مجبور می‌کند اطمینان حاصل کنیم که گروه‌ هایی مانند القاعده و داعش نمی‌ توانند از افغانستان به امریکا حمله کنند».

فرمانده سنتیکام پیش از این گفته بود که طالبان به تعهداتش در زمینه مبارزه با ترویسم و کاهش خشونت‌ ها پایبند نبوده و شرایط خروج کامل امریکا از افغانستان را نیز فراهم نکرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا تلاش می ‌کند تا با عملی کردن وعده انتخاباتی خود برای خارج کردن امریکا از «جنگ‌ های بی پایان» شانس پیروزی در انتخابات این کشور در سوم نوامبر را افزایش دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *