افزایش نگرانی ها از قتل و جرایم در کابل

#کابل_امن_نیست، هشتکی است که باشندگان کابل برای نگرانی شان از وضعیت امنیتی پایتخت در صفحات اجتماعی استفاده می کنند.

مردان مسلح ناشناس در دو رویداد جداگانه، یک استاد ورزش و یک پیلوت متقاعد را در حوزه های پنجم و هفتم شهر کابل به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «زلمی سوجد»، رئیس کمیته داوران فدراسیون «کونگفو» شب گذشته در منطقه کمپنی در حوزه پنجم امنیتی شهر کابل به قتل رسید.

نزدیکان سوجد گفته اند که مردان مسلح بعد از اینکه وارد باشگاه ورزشی استاد سوجد شدند، وی و یک شاگردش را به قتل رسانده و یک شاگرد دیگرش نیز زخمی شد.

در عین حال، مردان مسلح شام دیروز «سردار محمد»، دگروال و پیلوت متقاعد را در داخل دوکانش در منطقه دوغ‌ آباد از مربوطات حوزه هفتم شهر کابل به قتل رساندند.

این رویدادها که روزانه در حال اتفاق افتادن است، نگرانی مردم و باشندگان پایتخت را به همراه داشته است.

احسان یکی از شهروندان کابل می گوید: «پولیس میگه که گزمه می کنه؛ اما همی که شام میشه، دیگر کسی با جرات در کوچه و منطقه شان گشت و گذار نمی تواند.»

وی اظهار داشت که پولیس تنها دستگیری محدودی دارد و کسانی را بازداشت می کند که دیگر به پولیس حق نمی دهد.

شمار دیگری از شهروندان کابل نسبت به افزایش جرایم، سرقت های مسلحانه و قتل ابراز نگرانی کرده و فعالیت های پولیس را کافی نمی دانند.

در عین حال، فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، اظهار داشت که دو نوع جرایم در پایتخت وجود دارد.

جرایم سازمان یافته و جرایم محیطی دو نوع جرایمی است که فرامرز بر آن تاکید دارد و می گوید که در بخش سازمان یافته آن، دستاوردهای خوبی به دست آمده است.

به گفته وی، حدود ۲۴ باند سازمان یافته از بین رفته و شماری زیادی از آنها بازداشت شده اند و باندهای دیگر شناسایی شده و تلاش پولیس جریان دارد.

در بخش جرایم محیطی که قتل ها و سرقت های مسلحانه زیادی در آن رخ می دهد، سخنگوی پولیس کابل می گوید: «عوامل جرمی زیاد است و روزانه به شکل متواتر و جدی در این بخش کار جریان دارد.»

اما باشندگان پایتخت این گفته های پولیس و مقام های امنیتی را تکراری می دانند و ساحه عمل آن را محدود و غیرقابل لمس می دانند.

پیش از این بارها و بارها بر کاهش جرایم در کابل سخن زده شد و حتی از برنامه بزرگ «میثاق امنیتی» صحبت شد؛ اما هیچ تغییر قابل لمس برای مردم به وجود نیامد.

یکی از نمونه های بارز این برنامه که تنها برای چند روز جنبه تبلیغاتی داشت، جمع آوری موترسایکل های بدون اسناد از سطح شهر بود که اکنون دیده می شود که به مانند سابق موترسایکل ها گشت و گذار دارند و به راحتی در جرایم نقش بازی می کنند و اکثر جرایم، سرقت ها و قتل های مسلحانه از سوی موترسایکل سواران انجام می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *