آمریکا نمی خواهد که روسیه افغانستان را در آوردن صلح کمک کند

دیروز جمعه (۲۰دلو) روسیه اعلام کرده است که می خواهد به خاطر گفت وگو با گروه های مخالف مسلح و به وجودن آمدن صلح در افغانستان کمک کند، اما امریکا این نقش شان را نادیده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سخنان را وزارت امور خارجۀ روسیه به روز جمعه گفته و افزوده که کشورش آماده است تا با ایالات متحده امریکا به خاطر آمدن صلح و ثبات در افغانستان هم کاری نماید.

در ادامه مقام های وزارت خارجۀ روسیه گفته که کشورش پیش نهادی را به خاطر فراهم کردن زمینه های گفت وگو بین دولت کابل و گروه طالبان به امریکا پیش کش کرده است.

وزارت خارجۀ روسیه گفته که ایالات متحده امریکا این پیش نهاد مسکو را نادیده گرفته و جواب آن را نیز تا هنوز نه داده است.

این درحالی ست که چندی قبل نیز، مسکو آماده گی خود را برای آغاز دوبارۀ گفت ‍وگو بین دولت افغانستان و طالبان اعلام کرده بود.

در آن زمان، روسیه هم چنان اعلام کرد بود که اگر افغانستان بخواهد، دولتش نشستی را در مسکوکه  در آن نماینده گان گروه طالبان نیز حضور داشته باشند، برگزار می نماید.

پس از این گفته ها، سفیر تازۀ امریکا در واکنش به سخنان روسیه گفت که دولت افغانستان و مردم این کشور صلاحیت آغاز گفت وگو با گروه های مخالفت مسلح دولت را دارد و روند مذاکرات هم باید از داخل افغانستان شروع گردد نه از سایر کشورها.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *