آمریکا فردا سفارت خود از شهر تل‌آویو اسرائیل به قدس منتقل می‌کند

قرار است فردا دوشنبه ۲۴ ثور مراسم رسمی افتتاحیه انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد که اکثر کشور های اروپایی در این مراسم دعوت شده اند و اما این کشورها ضمن رد نمودن دعوت این مراسم را تحریم نمودند.

بر بنیاد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گفته میشود سفارت این کشور به صورت رسمی فردا دوشنبه از شهر تل‌آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در  منطقه ارنونا شهر قدس منتقل میگردد.

در همین حال بیشتر کشور های اروپایی که در این مراسم دعوت شده بودند به شمول نمایندگان مصر، روسیه، مکزیک، آلمان، ایرلند، مالت، لهستان و سوید  در این افتتاحیه شرکت نمیکنند و ازکشورهای هستند که به دعوت ترامپ جواب رد داده اند.

بر بنیاد گزارش رسانه های اسرائیلی، فرانسه و انگلیس نیز از جمله کشورهای هستند که مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس را تحریم کرده اند و یک دیپلمات اروپایی بدون ذکر نامش گفته است دعوت برای مراسم که ما آن را غیر قانونی میخوانیم و تحریم میکنیم عجیب است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل چند روز قبل برای مراسم سفارت آمریکا به ۸۶ سفارت خانه در اسرائیل دعوت نامه فرستاده بود که از آن میان تنها ۳۰ کشور حضور در این مراسم را پذیرفته است.

در همین حال قرار است امروز یکشنبه ۲۳ ثور یک هئیت آمریکایی به رهبری دختر ترامپ ایوانکا ترامپ و همسرش جارد کوشنر عازم اسرائیل شوند و در این سفر مانچین وزیر خزانه داری آمریکا و ۱۲ تن از اعضای کنگره این کشور این هئیت را همراهی میکند.

بر اساس گزارش ها ترامپ در این مراسم حضور نخواهد داشت اما با ضبط پیامی یا به صورت ویدیو زنده سخنان اش در این مراسم ایراد خواهد کرد.

سفارت آمریکا در حالی از شهر تل‌آویو به منطقه ارنونا شهر قدس منتقل میشود که این کار از سوی اکثریت کشور های جهان و سازمان ملل محکوم شده بود و ضمن این از جمعه گذشته بدینسو در آستانه اجرایی شدن انتقال این سفارت صدها تن از باشندگان فلسطین دست به تظاهرات پیاپی در مرز های غزه زده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *