آمار سیلاب های مرگبار؛ ۱۵۱ کشته در ۱۳ ولایت

وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث می‌ گوید که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب در ۱۳ ولایت کشور، تا حال ۱۵۱ تن کشته شده و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد تمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در نشست خبری امروز (۶سنبله) اظهار داشت که بیشترین رقم تلفات در ولایت پروان ثبت شده است.

وی گفت که به دنبال بارندگی های شدید، سیلاب ها از شام روز سه شنبه در ۱۳ ولایت کشور سرازیر شد که شمار تلفات آن تا ظهر امروز به ۱۵۱ کشته و ۲۰۰ زخمی رسیده است.

عظیمی با بیان اینکه ممکن شمار تلفات افزایش یابد؛ افزود که عملیات جستجو در بسیاری از مناطق از جمله شهر چاریکار با همکاری مردم جریان دارد.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث بیان داشت که بیجاشد‌گان ناشی از سیلاب ‌ها در مکاتب و نهادهای آموزشی مناطق شان اسکان داده شده اند.

وی بیان داشت که ۲۰۰ خانه به صورت کلی، ۱۵۰ خانه به صورت قسمی و ۱۵ مکتب تخریب شده؛ اما هنوز آمار نهایی تکمیل نشده است.

سخنگوی وزارت دولت در امور حوادث وضعیت ولایت کاپیسا را نیز نگران‌ کننده دانسته و اظهار داشت که ۳۰ نفر در سیلاب های این ولایت جان باخته و ۶۰ تن زخمی شده‌اند.

با این حال، وزارت دولت در امور حوادث می گوید که در روزهای آینده نیز احتمال باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب در بخش هایی از کشور وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *