آمادگی اندونیزیا برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان

رئیس سازمان علمای محمدیه و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور یوسف کلا در جریان سفر به کابل، شام امردز (۳جدی) با دکتور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کرد.

وی روابط دو کشور را نیک و استوار بر ارزش‌ های مشترک دانسته و اظهار داشت که اندونیزیا با مخالفت با جنگ و خون‌ریزی در افغانستان تلاش می ‌کند در زمینه برقراری صلح در این کشور همکاری کند.

به گفته دکتور کلا، افغانستان به رغم تفاوت ‌های موجود می ‌تواند از تجربه‌ صلح و مذاکرات اندونیزیا در “آچی” استفاده نماید.
وی افزود که کشورش آماده است تا تلاش ‌های صلح در افغانستان را با میزبانی نشست علما، ترویج و تبلیغ اعتدال‌گرایی و در صورت نیاز با میزبانی از مذاکرات صلح کمک نماید.
آقای کلا همچنان از آمادگی کشورش برای پذیرش دانشجویان بیشتر و همکاری در حوزه‌ آموزش نظام حج برای افغانستان خبر داد.

در خبرنامه شورای عالی مصالحه ملی به نقل از دکتور عبدالله آمده است که تصویر روشنی از آخرین تحولات در زمینه‌ تلاش ‌های صلح، مرحله‌ بعدی مذاکرات و اراده‌ محکم جمهوری اسلامی افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی و با عزت ارائه شد.

همچنین عبدالله افزایش خشونت‌ ها در کشور را نگران کننده خوانده و خواهان آتش بس، کاهش خشونت ها و حل مسایل از راه ‌های مسالمت ‌آمیز شد.
رئیس شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشت که افغانستان آماده‌ است تا از تجربه‌ اندونیزیا بدای صلح استفاده کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *