چگونگی نقش و اهمیت تصدی های دولتی در اقتصاد کشور

وزارت مالیه کشور اولین کنفرانسی را تحت عنوان “نقش و اهمیت تصدی های دولتی در اقتصاد کشور” با حضور روسای تصدی ها در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست  با حضور داکتر حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه، معینان  وزارت های مالیه، اقتصاد، تجارت و صنایع، معادن و پطرولیم و همچنین رؤسای تمامی تصدی های دولتی افغانستان، از سوی ریاست تصدیها و شرکتهای دولتی وزرات مالیه در هوتل انترکانتینتال برگزار شد.

در این کنفرانس موضوعاتی چون میزان مؤثریت وزارت های سکتوری که نقش نظارت و هدایت تخنیکی تصدی های دولتی  را به عهده دارند به بحث گرفته شد و از افزایش مؤثریت نظارت مالی دولت از امور تصدی های دولتی نیز صحبت شد.

علاوه بر آن نقش تأثیر گذار هیأت های عامل  تصدی ها در بهبود وضعیت تصدی ها نیز بطور عموم بررسی شده و در خصوص چالش ها، مشکلات و فرصت های پیش روی تصدی ها نیز گزارش هایی ارایه گردید.

روسای تصدی های دولتی مشکلات و چالشها که از آن جمله نبود سرمایه دورانی، فرسوده بودن ماشینری و نبود کدر مسلکی و تخصصی در پیش روی تصدی ها را بیان نمودند.

همچنین در این کنفرانس در باره راه حل مشکلات و انکشاف تصدیها پیشنهادات مختلف مانند تعدیلات موارد مورد نیاز در قوانین حاکم مرتبط با فعالیت تصدی ها، افزایش امتیازات برای کارمندان و کدر مسلکی، مطالعه و بررسی تخنیکی او وضعیت عملیاتی و مالی، فراهم اوری و تسهیل شرایط تمویل مالی و تاکید برروی بهبود سیستم مدیریتی صورت گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *