کمک ۱۶ میلیون دالر امریکا به افغانستان

ایالات متحده امریکا به تازگی ۱۶ میلیون دالر را در بخش مبارزه علیه مواد مخدر به دولت افغانستان کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک مقام سفارت امریکا در کابل روز شنبه در یک نشست مشترک خبری با وزیر مبارزه علیه مواد افغانستان گفت: کشورش ۱۶ میلیون دالر را به ولایاتی اختصاص داده است که در آن کشت مواد مخدربه صفر رسیده است.

براساس معلومات وزیر مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان، در هفده ولایت کشور کشت مواد مخدر در سال گذشته کاهش یافته است.

مبارز راشدی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر تاکیدا با ابراز نگرانی گفته است که بیشتر پول ها از درک کشت و قاچاق مواد مخدر به مخالفان مسلح دولت رسیده است.

آقای راشدی می گوید اگر حکومت افغانستان جدی تلاش کند و جامعه جهانی به کمک های شان ادامه دهد مشکل مواد مخدر به زودی حل خواهد شد.

این اظهارات وزیر مبارزه علیه مواد مخدر در حالی صورت می گیرد که از سال ۲۰۰۷ به این طرف در حدود ۱۴۷ میلیون دالر برای مبارزه با کشت و قاچان مواد مخدر از سوی جامعه جهانی و امریکا در افغانستان کمک شده اما هنوزهم کشت و تولید موادمخدر در حال افزایش بوده است.

براساس گفته های مقامات وزارت مبارزه علیه موادمخدر، کمک ۱۶ میلیون دالر امریکا به ولایت های بامیان، غزنی، جوزجان، خوست، قندوز، نورستان، پکتیا، پکتیکا، پنجشیر، پروان، سمنگان، سرپُل، تخار و میدان وردک اختصاص یافته و برای هریک از این ولایت ها حدود یک میلیون دالر کمک شده است.

همچنین به ولایت های بغلان و هرات نیز حدود نیم میلیون دالر کمک صورت گرفته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *