نشست سران ۱۹۵ کشور جهان در بن آلمان

قرار است نشست سران ۱۹۵ کشورجهان در باره تغییرات آب و هوایی، برای هفت روز در بن آلمان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست بین المللی پس از نشست سران نیویارک و پیش از برگزاری کنفرانس سالانه سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی در لیما، پایتخت کشور پرو، در کشور آلمان برگزار می شود.

براساس گزارشها قرار است این نشست با حضور سران ۱۹۵ کشورجهان، از روز دوشنبه تا شنبه آینده  (برای یک هفته) در بن آلمان برگزار شود و در آن درباره توافق سال ۲۰۱۵ که همچنان خطوط کلی آن مبهم است، تصمیم بگیرند.

نشست سران کشورها در آلمان به دنبال نشست نیویارک برگزار می شود.

در نیویارک بیش از یک هزار شرکت و ۷۳ کشور (چین، اتحادیه اروپا و به ویژه روسیه) که مسئول انتشار بیش از نیمی از گازهای گلخانه ای هستند، حمایت خود را از اصل پرداخت هزینه انتشار گاز دی اکسید کربن، که مهمترین گاز گلخانه ای است، اعلام کردند.

مذاکره کنندگان در نشست آلمان قصد دارند پیش از کنفرانس سالانه سازمان ملل که ماه دسامبر در لیما برگزار خواهد شد، راه را هموار کنند و امیدوارند در آنجا به پیش نویس موافقتنامه ای دست یابند.

مسائل مهم درخصوص سهم هر کشور در تلاش جهانی برای رویگردانی از انرژی های فسیلی و صرفه جویی در انرژی همچنان بی پاسخ مانده است.

مسئله منابع (مالی و انتقال فناوری) برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یا سازگاری با تغییرات آب و هوایی نیز از محورهای اصلی این مذاکرات است.

رونی ژومو، به نمایندگی از کشورهای کوچک جزیره ای گفته است که توافق آینده باید شامل تعهدات کشورهای توسعه یافته به همراه تضمین هایی جهت کمک های مالی جدید، مناسب، بلند مدت و قابل پیش بینی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای باشد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *