سنای امریکا بودجه ۲۲۵ میلیون دالری را برای گنبدآهنین اسرائیل امضا کرد

سنای امریکا با طرحی که ۲۲۵ میلیون دالر برای کمک به بودجه سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم تل آویو اختصاص می‌دهد موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان مجلس سنای امریکا روز سه‌شنبه ۲۲۵ میلیون دالر اعتبار برای کمک به سامانه گنبد آهنین اسرائیلی ها تخصیص دادند. اختصاص این مبلغ در قالب یک طرح بودجه اضطراری صورت گرفت که به موجب آن ۱ میلیارد دلار هم از درخواست ۳.۷ میلیارد دالری باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا برای رسیدگی به پرونده‌های ثبت نشده هزاران کودک مهاجر کسر شد.

سناتور باربارا میکالسکی، نماینده دموکرات مریلند و رئیس کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنا در بیانیه‌ای اظهار کرد: رژیم اسرائیل یکی از متحدان اصلی امریکا است که برای دفاع از خودش به منابع مالی نیاز دارد.

تهاجم رژیم اسرائیل به نوار غزه که از دو هفته پیش آغاز شده تاکنون ادامه دارد و به کشته شدن صدها فلسطینی که بخش زیادی از آنها زنان و کودکان هستند منجر شده است. اقدامات ارتش اسرائیل در غزه با واکنش‌های مردم سرتاسرجهان روبرو شده، اما مقامات امریکا این حملات را حق  رژیم اسرائیل برای دفاع از خودش می‌دانند.

رژیم اسرائیل در حال حاضر میلیاردها دالر از محل پول مالیات دهندگان امریکایی دریافت می کند. بنابر توافقنامه ۱۰ ساله فعلی میان واشنگتن و تل اویو که در سال ۲۰۰۷ میلادی امضا شد، ۳۰ میلیارد دالر از پول مالیات دهندگان امریکایی به اسرائیل سرازیر می شود.

بنابر توافقنامه موجود کمک نظامی سالانه امریکا به رژیم اسرائیل  از ۲.۴ میلیارد دالر به ۳.۱ میلیارد دالر تا سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *