سرمایه‌گذاران از سقوط بازار بورس نیویارک وحشت‌زده شده اند

بازار بورس نیویارک روز گذشته دوشنبه ۱۷ دلو با ۴،۶ درصد کاهش، ۱۱۵۷ واحد سقوط کرد، این در حالیست که بازار بورس آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی در دوران رکود بزرگ اقتصادی چنین سقوطی را تجربه کرده بود.

این میزان کاهش شاخص بورس داو جونز آمریکا در ظرف یک روز در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از  العالم اقتصاد آمریکا آخرین بار در سال ۲۰۰۸  هنگام رکود اقتصادی با چنین سقوطی در بازار سهام مواجه بوده است. در روز ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۰۸ شاخص داو جونز بیش از ۷۷۷ واحد سقوط کرده بود.

سقوط بازار بورس نیویورک در طول روز حتی تا ۱۵۰۰ واحد رسیده بود اما بعد بخشی از آن بهبود یافت. ارزش سهام داو جونز، شاخص اصلی سهام در بازار بورس نیویورک هم اکنون حدود ۲۴ هزار و ۳۴۵ است.

گزارش رسانه های خبری حاکی است که افت بازار از روز جمعه شروع شده است. بر این اساس شاخص نزدک حدود ۲،۶ درصد و «شاخص اس اندپی» نیز حدود ۲ درصد افت کرده است.

تحولات دیروز بورس آمریکا واکنش سرمایه گذاران را برانگیخته است. بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم، معمولا به افزایش میزان بهره وام بانکی متوسل می شود و این باعث وحشت سرمایه گذاران شده است.

سارا سندرزی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سقوط بورس نیویورک در بیانیه ای خاطرنشان کرد که “برنامه کاهش مالیاتی رئیس جمهور و اصلاحات نظام مقررات (کاهش نظارت بر کسب و کارها) بیش از پیش اقتصاد را تقویت خواهد کرد و باعث رفاه بیشتر مردم آمریکا خواهد شد.”

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *