دیدار وزرای خارجه افغانستان و ایران درنیویارک

ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه افغانستان در حاشیه  شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و چند کشور همسایه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر امورخارجه کشورمان در رأس یک هیات، غرض شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویارک سفر کرده است.

در این دیدار آقای ظریف از توافق روی ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان ابراز خرسندی نموده، اظها داشت که روابط دوستانه میان دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار  بوده و ایران علاقمند تداوم همکاری متقابل دوستانه با حکومت وحدت ملی در افغانستان نیز میباشد.

همچنین عثمانی بر اهمیت همکاری متقابل و روابط حسنه میان دو کشور همسایه تأکید ورزیده، ضمن اشاره بر اهمیت بندر چابهار برای افغانستان، ایران و هند از آمادگی تیم های تخنیکی افغانستان و هند برای نهایی سازی موافقتنامه سه جانبه بندر یاد آوری کرد و از جانب ایران خواست تا این روند را تسریع ببخشد.

آقای ظریف نیز بندر مذکور را برای هر سه کشور با اهمیت خوانده، وعده سپرد که در زمینه با جانب هند صحبت خواهد نمود.

از سوی هم وزیر خارجه کشورمان با المر محمد یاروف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ارلان ادریسوف وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان و با وزیر امورخارجه ترکمنستان نیز دارد کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه آذربایجان، از همکاری آنکشور در کمیته تخنیکی ایجاد راه ترانزیتی میان افغانستان و بحیره سیاه اظهار قدردانی نموده، خواهان تدویر جلسه چهار جانبه به سطح وزرای امور خارجه میان افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان در آینده نزدیک گردید.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *