دومین نشست آمادگی برای کنفرانس پروسه استانبول درکابل

دومین نشست مشورتی و مقدماتی برای برگزاری کنفرانس پروسه استانبول- قلب آسیا، در وزارت امورخارجه افغانستان در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست با حضور سفرای کشورهای عضو پروسه استانبول- قلب آسیا و سفرای کشورها و نمایندگان سازمان‏های بین‏ المللی حامی پروسه استانبول، برگزار شد.

در این نشست روی مواد مسوده اعلامیه چهارمین نشست وزرای خارجه پروسۀ استانبول- قلب آسیا که قرار است به  تاریخ ۳۱ ماه اکتوبر در شهر بیجینگ پایتخت کشور چین برگزار گردد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نمایندگان کشورها و سازمان های عضو و حامی پروسه ستانبول- قلب آسیا، یک بار دیگر حمایت خود را از این پروسه به رهبری حکومت افغانستان اعلام نمودند و بر ضرورت تعمیق و تقویت همکاری های منطقه‏ ای برای پیشرفت و توسعه کشورهای منطقه قلب آسیا تأکید کردند.

قرار است در جریان هفته جاری “اشرف غنی احمدزی” رئیس جمهوری افغانستان برای یک سفر رسمی سه روزه به دعوت رئیس جمهور چین، به آن کشور سفر نماید.

رئیس جمهوری افغانستان در جریان این سفر در جلسه افتتاحیه چهارمین نشست وزرای خارجه پروسه استانبول- قلب آسیا اشتراک خواهد کرد.

پروسه استانبول- قلب آسیا یک ابتکار منطقه ای به رهبری دولت افغانستان است که به هدف فایق آمدن بر چالشهای مشترک و همکاری های بیشتر در منطقه ایجاد شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *