تهداب‌گذاری یک سربند آب در ولسوالی خنجان

مسوولان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می‌گویند، با ساخت یک سربند آب در قریه مرغه ولسوالی خنجان، مشکلات کمبود آب زراعتی بیش از ۵۰۰ جریب زمین برطرف می‌شود و همچنان خانه‌های مردم از خطرات سیلاب مصئون می‌گردد.

انجنیر اول‌خان احمدزی، رئیس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، این پروژه بیش از یک ملیون افغانی از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات هزینه بر می‌دارد که از سوی برنامه انسجام ساحوی این وزارت تطبیق می‌گردد.

وی افزود، با آغاز کار این پروژه، برای ده‌ها باشنده محل زمینه کار فراهم شده است.

در عین حال باشنده‌گان قریه مرغه نیز از این اقدام ریاست احیا و انکشاف دهات ابراز قدردانی می‌نمایند.

آنان ساخت سربند آب زمین‌های زراعتی را یک ضرورت مهم می‌دانند و امیدواری می‌کنند که با تکمیل کار این پروژه، حاصلات زراعتی‌شان افزایش یافته و زمین‌های‌شان به وقت معین آبیاری گردد.

محمد انور، رئیس شورای انکشافی قریه مرغه می‌گوید، باشنده‌گان این قریه شغل مالداری و باغداری دارند؛ اما از سال‌ها بدینسو بنابر نبود سربند آب، نسبت کم‌آبی محصولات زراعتی مردم از بین می‌رفت، حالا او امیدواری می‌کند با تکمیل کار این پروژه محصولات زراعتی مردم افزایش خواهد یافت.

به گفته مسوولان ریاست انکشاف دهات ولایت بغلان، این پروژه در ظرف ۳ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری سپرده می‌شود که از این طریق مشکلات سالیان متمادی حدود ۳۸۰ خانواده قریه مرغه ولسوالی خنجان مرفوع می‌گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *