استرالیا سالانه ۱۰۰میلیون دالر در بخش امنیت کمک می کند

سفیر کشور استرالیا مقیم کابل در دیدار با معین سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان ضمن تاکید روی کمک های کشورش گفته است که استرالیا سالانه برای تقویت نیروهای افغانستان یکصد میلیون دالر کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جان فیلپ سفیر آسترالیا مقیم کابل با ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف روی موضوعات مختلف همکاری ها، آمادگی ها برای تدویر انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی، پروسه صلح و انتقال مسئولیت های امنیتی به قوای مسلح افغانستان، تداوم مساعدت های آسترالیا به افغانستان بعد از ۲۰۱۴، حمایت افغانستان از کاندیداتوری آسترالیا برای احراز پست ریاست سازمان جهانی مالکیت معنوی بحث و گفت وگوکردند.

همچنین در این دیدار روی همکاری ها میان اتاق های تجارت دو کشور در عرصه سرمایه گذاری، دیدار گروپی از وکلای پارلمان افغانستان به استرالیا در ادامه دیدار های گروپ بین الپارلمانی استرالیا و جنوب آسیا و همکاری استرالیا برای اعطای بورسیه های تحصیلی برای آموزش اساسات دیپلوماسی برای کارمندان وزارت امور خارجه به تفصیل صحبت شد.

احمدی ضمن قدردانی از مساعدت های استرالیا در عرصه تأمین امنیت از طریق حضور سربازان آن کشور در چوکات قوای حافظ صلح بین المللی و فعالیت های تیم پی آر تی آن کشور در ولایت ارزگان، بر ادامه مساعدت های آن کشور با مردم افغانستان تأکید کرد.

سفیر استرالیا درکابل از تداوم مساعدت های کشورش با مردم افغانستان اطمینان داده، گفت: “بر اساس تعهد استرالیا در کنفرانس های توکیو و شیکاگو، این کشور سالانه مبلغ ۱۰۰ میلیون دالر را برای تقویت نیرو های امنیتی افغان از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۸ در اختیار دولت افغانستان قرار خواهد داد”.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *