ادامه توزیع معاشات کارمندان دولت

مسوولان حکومت امارت اسلامی افغانستان از ادامه روند توزیع معاشات کارمندان دولت خبر می‌دهند.
به گفته مسوولان اداره امور، عدم پرداخت معاشات ماه اسد کارمندان حکومت، یکی از مشکلات باقی مانده حکومت قبلی بوده است.
در خبرنامه اداره امور آمده است که «مقامات اداره قبلی معاشات ماه اسد کارمندان را به مثل دیگر داشته های بانکی اختلاس نموده و کارمندان ادارات را از معاشات شان محروم نمودند.»
مولوی احمد جان احمدی، رئیس عمومی اداره امور میگوید که بخاطر حل مشکل موجود، کمیسیون بر رهبری ملا عبدالسلام حنفی معاون ریاسه الوزراء و با حضور سرپرست های وزارت های مالیه، مخابرات و رئیس عمومی اداره امور و بانک مرکزی و شاروال کابل به منظور حل مشکل موجود ایجاد گردید.

به همین منظور فیصله شد که امارت اسلامی حقوق کارمندانی که به عهده حکومت گذشته بود، اجرا نموده تا کارمندان حکومتی به مشکلات اقتصادی مواجه نگردد.
به این منظور روند اجرآ معاشات ماه اسد سال ۱۴۰۰ شمسی از سوی وزارت مالیه آغاز گردیده که در مرحله نخست، حق اولویت به کارمندان وزارت های معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، مالیه و زراعت آبیاری و مالداری داده شده بود.
اداره امور می‌گوید که بعد از اجرآ معاشات وزارت های یاد شده، پروسه اجرآ معاشات کارمندان تمام ادارات امارت آغاز گردیده که تا هنوز جریان دارد.
بر اساس معلومات این نهاد، اداره قبلی به رهبری اشرف غنی، معاشات کارمندان را چندین ماه نپرداخته بود که به همین دلیل کارمندان حکومتی با مشکلات زیادی اقتصادی روبرو گردیدند.⁩

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *