کمک ۱۰۰ میلیون دالری بانک جهانی به اشتغال زایی «کوتاه مدت» در افغانستان

بانک جهانی اعلام کرده است که مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون دالر را به منظور اشتغال زایی کوتاه مدت و برای کاهش تاثیرات منفی اقتصادی کرونا در افغانستان، به خانواده های مستحق و آسیب ‌پذیر کمک می کند.

به گزارش بخش اقتصاد خبرگزاری خاورمیانه، بانک جهانی امروز (۸میزان) اعلام کرد که این مبلغ به هدف اشتغال زایی کوتاه مدت و تقویت ثبات بخش مالی در اختیار افغانستان قرار داده می شود.

«هنری کرالی»، رئیس دفتر بانک جهانی در افغانستان گفته است که ۵۵ میلیون دالر این کمک‌ ها از سوی اداره انکشاف بین المللی افغانستان و ۴۵ میلیون دالر آن، توسط صندوق بازسازی افغانستان پرداخت می‌ شود.

بانک جهانی می گوید که مصرف این مبلغ در محلات دور دست افغانستان تمرکز خواهد شد.

رئیس دفتر بانک جهانی برای افغانستان گفته است که شرایط زندگی میلیون‌ ها خانواده در افغانستان به دلیل شیوع کرونا به شدت آسیب دیده است.

کرالی اظهار داشت که با کمک‌ های تازه، نیازمندی‌ ‌های عاجل اکثر خانواده‌ ها مرفوع می شود و اطمینان حاصل می گردد که دهاقین افغانستان به کشت و تولید ادامه دهند.

بر اساس معلومات بانک جهانی، این پروژه در همکاری با وزارت احیا و انکشاف دهات، اداره ارگان ‌های محلی، وزارت زراعت، آبیاری، و مالداری و شهرداری کابل تطبیق خواهد شد.

پیش از این بانک جهانی تعهد کرده بود که ۳۸۰ میلیون دالر را هدف مبارزه با کرونا و کاهش تاثیرات منفی آن در چندین مرحله به افغانستان کمک خواهد کرد.

اما نگرانی ها نسبت به حیف و میل شدن این کمک ها از سوی مسوولان و نهادهای اجرایی کننده آن به مانند دیگر برنامه های مشابه آن وجود دارد.

همانطور که تا حال موضوع حیف و میل شدن پول های هنگفت در برنامه های کمکی در روزهای قرنطین حل نشده و مبهم مانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *