جنگ اقتصادی چین و آمریکا دورنمای اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

صندوق بین المللی پول هشدار میدهد که وخیم ترشدن اوضاع اقتصادی بین چین و آمریکا دورنمای اقتصاد جهان را تهدید میکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، روز سه شنبه ۲۸ حمل صندوق بین المللی پول هشدار داد که بیشتر شدن موانع تجار میان چین و آمریکا میتواند تهدیدات جدی را برای اقتصاد جهان ایجاد نماید.

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش اش پیش بینی نموده است که پیشرفت اقتصاد در جهان تا سال ۲۰۱۹ به ۳.۹ درصد خواهد رسید و اگر مالیات در آمریکا کاهش بیاید تاثیر مثبت بالای روند اقتصاد جهان خواهد داشت.

در همین حال ولی مایوریس اوبستفلد، کارشناس ارشد امور اقتصادی در صندوق بین المللی پول با تاکید این مورد گفته است محدویت های تجاری و تدابیر تلافی جویانه میتواند به اعتبار سرمایه گذاران صدمه وارد کند و اقتصاد جهانی را از مسیر اصلی منحرف نماید.

این کارشناس امور اقتصادی علاوه نمود که تدابیر تجاری آمریکا هیچ تاثیری  روی کاهش کسری تجاری آمریکا نداشته و واشنگتن باید فکری به حال مصارف فزاینده نماید که از درآمد ها بالاتر رفته است.

در همین حال صندوق بین المللی پول  رشد اقتصادی آمریکا در سال های ۲۰۱۸ را ۰.۲ درصد واین رقم را در سال ۲۰۱۹ به ۲.۷ در صد پیش بینی نمووده است.

در عین حال صندوق بین المللی پول در پیش بینی خود در مورد رشد اقتصادی کشور های چین، جاپان، هند، روسیه و مکزیک  را تغیر وارد ننموده است.

این در حالی است که چین نمیخواهد وارد جنگ  تجاری با  آمریکا گردد اما اگر آمریکا سر جنگ با چین را بگیرد چین گفته است که از این جنگ نمیترسیم  این تنش ها در حالی افزایش یافت که آمریکا  در برنامه مبارزه با تجاوز اقتصاد چین  مالیات را بر کالاهای چین وضع نمود و چینی ها نیز در پاسخ به این کار عوارض گمرکی  بیشتر بالای کالاهای آمریکا وضع نمود.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *