تخم مرغ دانه ای هشت افغانی توزیع می شود

با گشایش محصولات مرغداری در کابل، وعده داده شده است تا هر دانه تخم مرغ با قیمت هشت افغانی و هر کیلوگرام گوشت مرغ نیز ۱۱۰ افغانی به فروش برسد.

به گزارش بخش اقتصاد خبرگزاری خاورمیانه، قیمت هر دانه تخم مرغ در بازار امروز (اول ثور) کابل به ارزش نزدیک به ۲۰ افغانی به فروش می رسد.

اتاق زراعت و مالداری و اتحادیه مرغداران افغانستان، امروز مرکز فروش محصولات مرغداری در کابل را افتتاح کرده و بیان داشت که با گشایش این مرکز، هر دانه تخم مرغ در بدل هشت افغانی به فروش خواهد رسید.

در عین حال، عبدالنصیر رشتیا، رئیس روابط عامه اتاق زراعت و مالداری در افتتاح این مرکز اظهار داشت که بعد از این هر کیلوگرام مرغ زنده در بدل ۱۱۰ افغانی و هر کیلوگرام گوشت مرغ نیز در بدل ۱۶۰ افغانی به فروش خواهد رسید.

مسوولان این نهاد می گویند که مرکز فروش محصولات مرغداری در کابل بعد از افتتاح رسمی به روی خریداران باز بوده و تخم و گوشت مرغ به صورت عمده و پرچون در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید …

اتاق زراعت و مالداری افغانستان اظهار داشت که به زودی چهار مرکز دیگر فروش محصولات مرغداری در کابل ایجاد خواهد شد که تولیدات داخلی شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه، سبزی و دیگر محصولات زراعتی کشور از طریق آن به فروش می رسد.

این مرکز در حالی افتتاح می شود که بعد از شیوع و گسترش ویروس کرونا (کووید۱۹) در کشور، تمام بخش های اقتصادی به دلیل «احتکار» سرمایه گذاران و مدیریت ناسالم حکومت، ضربه جبران ناپذیر را متحمل شد.

به همین دلیل، قیمت مواد اولیه و خوراکی از سوی سرمایه گذاران به شدت افزایش یافت و هیچ نهاد و ارگانی نیز جوابگو در این رابطه نبود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *