آمادگی برای افتتاح خط آهن خواف ـ هرات در ماه آینده

وزارت راه و شهرسازی ایران می گوید که آمادگی دارد تا خط آهن خواف ـ هرات را تا یک ماه دیگر افتتاح کنند.

به گزارش بخش اقتصاد خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین شفیعی، نمایندهٔ ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران در دیدار با معین سیاسی وزارت خارجه اظهار داشت که کشورش آمادگی دارد تا خط آهن خواف – هرات را در ماه آینده افتتاح کند.

وی همچنین وعده ایجاد زمینه برای پروازهای متعدد میان افغانستان و ایران را داد.

در عین حال، میرویس ناب، معین سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با هیئت ایرانی که جهت برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک سرحدی به کابل سفر کرده اند، ملاقات کرد.

در این دیدار، معین سیاسی برگزاری نشست کمیسیون مشترک سرحدی را مهم دانسته و تاکید کرد که نشست فعلی برای تأمین امنیت بیشتر سرحدات، جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر، جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و دلخراش در امتداد مرزها و توسعه بیشتر مبادلات تجاری میان دو کشور موثر می ‌باشد.

ناب اظهار داشت که افغانستان آماده توسعه همکاری‌ با کشورهای منطقه است و تصمیم دارد تا از ظرفیت ایران در زمینه‌ های مختلف برای رشد اقتصادی استفاده کند.

از سویی هم، بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل، گفت که کمیسیون مشترک نقش تسهیل‌ کننده داشته و هیئت ایرانی از ادارات مختلف ایران در این کمیسیون اشتراک دارند که این نشانهٔ عزم ایران برای همکاری در بخش‌ های مختلف با دولت افغانستان می ‌باشد.

ششمین نشست کمیسیون مشترک سرحدی افغانستان و ایران امروز (۲۰میزان) آغاز شده تامین امنیت سرحدات، هماهنگی‌ های بیشتر میان مسوولان سرحدی، افتتاح پل دوم در مرز افغانستان و ایران در منطقه میلک،‌ بررسی روند اجرای پروژه مدرنیزاسیون سرحد، مسودهٔ جدید قرارداد کمیساران سرحدی سال ۱۳۳۵ میان دو کشور از جمله موارد مورد بحث خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *