عربستان چه منافعی را در قبال بی اعتنایی به منازعه فلسطینیان و اسرائیل دنبال میکند؟

عبه گزارش پایگاه خبری اسرائیلی «المصدر» در گذشته عربستان سعودی نخستین کشوری بود که هنگام آغاز دور جدیدی از منازعات میان فلسطینی ها و اسرائیل، ما را محکوم میکرد و این یک واجب و ژست سیاسی برای  آل سعود بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنابر ادعای «المصدر» سعودی ها به واسطه تسلط خود بر رسانه های عربی و اسلامی، با بزرگ نمائی نقش خود در فلسطین ژست دشمنی اسرائیل را حفظ می کردند.

عربستان سعودی علاوه بر این سال های متمادی حمایت مالی فراوانی از گروه های جهادی و سازمان های گوناگون تروریستی به عمل آورده و با حمایت مالی بر نزاع عربی-اسرائیلی دامن زده اما رسانه های سعودی ها در یک ماه گذشته در مورد منازعات جدید میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها در کرانه باختری سکوت کرده و این پیام خیلی خوبی است که این روزها از ریاض به تل آویو داده می شود.

روزنامه «الشرق الاوسط» که مهمترین روزنامه دنیای عرب است و مالکیت آن را عربستان سعودی بر عهده دارد، در تاریخ ۱۱ اکتبر در صفحه نخست خود نوشت: «آنچه برای نظام سعودی اهمیت دارد یمن، سوریه و دخالت روسیه در سوریه است. و هیچ خبری در مورد منازعات فلسطینیان و اسرائیل در آن دیده نمیشود نه در صفحات نخست این روزنامه یا پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «العربیه» یا روزنامه «گلف نیوز» دیده نمی شود.

به گفته «المصدر» سکوت سعودی ها در مقابل پوشش گسترده منازعات اسرائیلی- فلسطینی توسط شبکه الجزیره حاوی پیام روشن به تل آویو است. این نشریه صهیونیستی در ادامه به طرح این سوالات پرداخته که علت سکوت سعودی ها چه بوده است؟آیا این سکوت موید تحلیل هایی است که عقیده دارد ائتلاف سری میان عربستان و اسرائیل در یمن و سوریه و عراق یا نه؟ سعودیها چه منافعی را در منع پوشش رسانه ای منازعات فلسطینی ها با اسرائیل بر سر مسئولیت مسجد الاقصی دنبال میکنند؟

Author

About Author