دبیرکل حزب الله لبنان، مخالفت خود را با ائتلاف امریکا اعلام کرد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان‌ با بیان اینکه امریکا مادر تروریسم در جهان و حامی مطلق دولت تروریستی صهیونیستی است، مخالفت خود را با ائتلاف امریکا بر ضد داعش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه تلویزیونی «المنار»، دبیر کل حزب‌ الله لبنان در یک سخنرانی با اشاره به بحران داعش در منطقه گفت: همگان می‌دانند که ما ضد داعش و ضد تفکرات تکفیری هستیم و گروه‌هایی تکفیری تهدیدی برای ساکنان و ملت‌های منطقه هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مواضع ما در قبال ائتلاف بین‎المللی به مدیریت امریکا ارتباطی به مواضع حزب الله در قبال داعش ندارد، گفت: ما اساسا ضد ائتلاف بین المللی در سوریه هستیم حال هدف می‌خواهد داعش باشد و یا نظام سوریه و علاوه بر آن با پیوستن لبنان به این ائتلاف موافق نیستیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به نظر ما امریکا مادر و ریشه تروریسم در جهان و حامی همیشگی دولت تروریستی صهیونیستی است و از لحاظ اخلاقی شایستگی رهبری ائتلاف بین المللی علیه تروریسم را ندارد.

او گفت: لبنان با وجود کشمکش‌های سیاسی قادر به مبارزه با تروریسم است اما همه ملت‌های منطقه حق دارند در اهداف امریکا از تشکیل این ائتلاف بین‌المللی شک و تردید داشته باشند.

وی تاکید کرد: لبنان با وجود کشمکش‌های سیاسی قادر به مبارزه با تروریسم از طریق ارتش، ملت و مقاومت است. کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی ابتدا باید حمایت مالی و آموزش تروریست‌ها را متوقف و ارتش لبنان را تجهیز و مشکلات آوارگان سوری را حل کنند.

سید نصر الله به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه اشاره کرد و گفت: پیروزی ملت فلسطین که یک پیروزی بزرگ سیاسی است را تبریگ می گویم زیرا مانع همه اهداف علنی و غیر علنی اسرائیل شده است.

توافق یمن؛ فرصتی تاریخی برای خروج از بحران

وی در این سخنرانی خود به ملت یمن به مناسب حصول توافقنامه سیاسی اشاره کرد و گفت: توافق در یمن فرصتی تاریخی برای خروج یمن از بحران و مشکلات پیچیده است.

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان در بخش از سخنانش به تحولات بحرین اشاره و تاکید کرد از ملت بحرین که فعالیت‌های مسالمت آمیز خود را با هدف تحقق اهداف (انقلابشان) ادامه‌ می‌دهند، به نیکی یاد می‌کنیم. آنها با امید اینکه تحولات منطقه‌ای،  آنها را به دستیابی به اهدافشان یاری رسانند،‌ فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *