حزب‌الله عراق، در مبارزه علیه داعش با امریکا نیست

حزب الله عراق اعلام کرد که درخواست  امریکا برای حضور نظامی در عراق بر ضد داعش مصادره تلاش‌های مردم عراق است و حزب‌الله در این صورت جنگ با تکفیری‌ها را رها می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه خبری السومریه با انتشار بیانیه‌ای ازمقامات حزب‌الله عراق نوشت که این حزب تهدید کرده است که در صورت حضور نظامی امریکا برای مبارزه با داعش در ولایت های بابل، صلاح الدین و بغداد ، مشارکت در این عملیات را متوقف خواهد کرد.

این نیروها اعلام کردند که هرگز در کنار نیروهای امریکایی قرار نمی‌گیرند، مگر اینکه بخواهند با آن‌ها وارد جنگ شوند.

این حزب درخواست کمک از امریکایی‌ها برای جنگ بر ضد داعش را مصادره تلاش‌های مردم عراق دانست و از اداره عملیات مشترک نیروهای مسلح عراقی به دست افسران امریکایی در حالی که نیروهای عراقی خودشان آمادگی و تخصص لازم برای بر عهده گرفتن این سمت‌ها را دارند، به شدت ابراز شگفتی کرد.

این بیانیه امریکا را مسئول مصیبت‌ها و رنج‌های ملت چه در زمان حضور یا بعد از اخراج از عراق دانست و تاکید کرد که اکنون نیز اجازه نمی‌دهیم تحت هیچ شرایطی امریکایی ها بار دیگر وارد عراق شوند.

حزب الله عراق تهدید کرده است که نمی توانند با امریکا در یک جا باشند و همواره با آنها در حال جنگ هستند، به همین علت در صورت مشارکت آنها در عملیات نظامی بر ضد داعش این حزب مجبور است سخت‌ترین گزینه را انتخاب کند که همان ترک مواضع خود در برابر تکفیری‌ها و قاتلان بویژه در شهرهای آمرلی، بلد ، الدجیل ، جرف الصخر و غرب بغداد خواهد بود.

البته این تصمیمی است که اهالی این منطقه بیش از همه از آن متضرر می‌شوند، چرا که در این صورت وحشیگری تکفیری‌ها تشدید می‌شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *