واگذاری ۳۳۵ پایگاه نظامی از نیروهای خارجی به دولت افغانستان

اعضای شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که از آغاز روند انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای نظامی افغانستان تا کنون ۳۳۵ پایگاه به اختیار این نیروهای افغان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری کشور، قبل از ظهر روزیک شنبه (۳۱حمل) در ارگ دایر گردید.

در این جلسه ابتدا وزرای امور داخله و دفاع ملی در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور گزارش خویش را ارائه نموده، خاطر نشان کردند که بعد از برگزاری مؤفقانه انتخابات ریاست جمهوری، در میزان تحرکات دشمن کاهش قابل ملاحظه ای  به عمل آمده است.

سپس وزیر مبارزه با مواد مخدر پلان مشترک امحای کشت کوکنار در سرتاسر کشور را به جلسه ارائه نمود و  فیصله به عمل آمد تا مطابق پلان های طرح شده در همآهنگی با نیرو های امنیتی و مقامات محلی در امحای مزارع کوکنار در سرتاسر کشور اقدام صورت گیرد.

در ادامه جلسه، امین حبیبی رئیس کمیسیون انتقال تأسیسات و پایگاه های نظامی از نیروهای خارجی به جانب افغانستان، گزارش خویش را در مورد اجراآت کمیسیون انتقال تأسیسات و پایگاه های نظامی، به جلسه ارائه کرد.

وی خاطر نشان کرد که از آغاز ایجاد این کمیسیون تا اکنون به تعداد ۳۳۵ پایگاه مختلف النوع نیروهای آیساف و ناتو به جانب حکومت جمهوری اسلامی افغانستان تحت نظر کمیسیون انتقال گردیده اند.

جلسه شورای امنیت ملی فیصله کرد که به منظور حفظ و مراقبت تأسیسات مهم انتقال شده به جانب افغانستان، در تشکیلات مدیریت های حفظ و مراقبت در اردوی و پولیس ملی افزایش لازمی بعمل آید.

همچنان مشاور امنیت ملی از کمیسیون خواست تا یک ارزیابی همه جانبه مبنی بر امکان استفاده برخی دیگری از این تأسیسات به منظور توسعه اقتصادی و نقش سکتور خصوصی صورت گیرد.

همچنین شورای امنیت ملی فیصله کرد که وزارت امور خارجه در تفاهم با وزارت عدلیه روی مسوده “یادداشت تفاهم میان جمهوری اسلامی افغانستان و کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در زمینه فعالیت های بشری به نفع اشخاص سلب آزادی شده” کار نموده و متن نهایی را برای تائید به جلسه شورای امنیت ملی بفرستد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *