بشار اسد: آمریکا حامی اصلی داعش است

139408280944245426540974رییس جمهوری سوریه با بیان اینکه داعش ساخته دست آمریکا است، کشورهای عربستان، قطر و ترکیه را حامیان تروریسم نامید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “بشار اسد” رییس جمهوری سوریه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی، با اشاره به حملات تروریستی اخیر در پاریس، اعلام کرد آنچه که پاریس اخیرا شاهد آن بود یک جنایت شنیع است.

وی در ادامه افزود: ما در سوریه به خوبی با مفهوم از دست دادن اعضای خانواده و یا از دست دادن دوستان عزیزمان و افرادی که با آنها تعامل داشتیم، آشنایی داریم و حوادث تروریستی که اخیرا در پاریس رخ داد، مشابه آن چیزی بود که ما حدود پنج سال است با آن مواجه هستیم.

بشار اسد گفت: به خوبی می دانیم که شهروندان فرانسوی و لبنانی طی چند روز اخیر چه چیزی را تجریه کرده و چه احساسی دارند و همچنین یمنی ها و شهروندان روسی که اخیرا عزیزان خود را در حادثه سقوط هواپیمای روسیه در مصر، از دست دادند.

وی افزود: با این وجود آیا به نظر شما جامعه جهانی و غرب احساسات این مردم مصیبت دیده را درک می کنند؟ آنها می فهمند که فرانسوی ها چه لحظات سختی را پشت سر گذاشتند؟ آیا از درد و رنج سوری ها که از وجود تروریسم در کشور خود رنج می برند، خبر دارند؟

بشار اسد گفت: نباید از احساسات و رنج مردم سوء استفاده سیاسی کرد، درد و رنج مردم مصیبت زده به یک قوم خاص تعلق ندارد، بلکه این آلام به انسانیت مربوط می شوند.

رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: تروریست ها از حمایت های بی شایبه ترکیه، عربستان و قطر برخور دارند و غرب همیشه از ابتدای بحران، سیاست هایی همسو با آنها و در حمایت از تروریست ها اتخاذ کرده است.

بشار اسد افزود: تروریست ها تا زمانی که از حمایت های غرب و برخی کشورها در خاورمیانه برخوردارند، امکان دارد که قوی باشند.

رییس جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد: در ۵۰ تا ۶۰ درصد از اراضی سوریه سکونتی وجود ندارد و رسانه های غربی مدعی آن هستند که این مناطق تحت سیطره داعش است، این در حالی است که این مناطق به کل خالی از سکنه است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت نظامی مخالفان سوریه در این کشور گفت: هیچ کس نمی تواند این مسیله را بپذیرد که مخالفان کشوری سلاح به دست گرفته علیه مردم آن کشور بجنگند، هر کس که سلاح حمل می کند و مردم را می ترساند و افراد بی گناه را می کشد و دارایی ها آنان را مصادره می کند، امکان ندارد اپوزسیون باشد و نمی توان عنوان مخالف سیاسی را بر آن اطلاق کرد.

بشار اسد تاکید کرد: تروریسم یک مانع بزرگ بر سر راه تحقق روند سیاسی برای حل بحران سوریه است. وی یادآور شد: قطعا در سوریه بستری برای داعش چه از لحاظ طبیعی و چه از لحاظ اجتماعی وجود ندارد اما امروز به یک مشکل مزمن برای سوریه تبدیل شده است.

بشار اسد گفت: طبق اظهارات برخی مقامات آمریکایی از جمله«هیلاری کلینتون» القاعده به دست آمریکا و به حمایت عربستان و قطر ساخته شد و داعش و النصره نیز شاخه هایی از القاعده هستند؛ در واقع داعش در سال ۲۰۰۶ و تحت نظارت آمریکا در عراق ساخته شد.

Author

About Author