آیا رئیس موساد از دوست نتانیاهو رشوت گرفته است؟

سایت عبری خبرگزاری “والاه” اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می دهد رئیس فعلی موساد، یوسی کوهن، ده ها بار در داخل و خارج از سرزمین اشغالی، با ارنون ملچین دیدار کرده است.

ملچین از دوستان نزدیک نتانیاهو و مضنون به دادن رشوه در قالب هدیه و شیشه های مشروب فاخر به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار شکیل، به نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل می باشد.

طبق گزارش این خبرگزاری، نتانیاهو تنها چهره سیاسی مرتبط به این تاجر نیست. نخست‌وزیر سابق، اولمرت و عضو کنست، یائیر لبید، نیز در این لیست قرار دارند. این روابط بوسیله ی ارگان های امنیتی ویژه کشف شده است.

در این گزارش آمده است که کوهن و ملچن از سال ۲۰۰۵ ده ها بار با یکدیگر دیدار داشته اند. از جمله این دیدار ها سفرهای متعدد کوهن به لس آنجلس به دستور رئیس سابق موساد، مائیر دغان، برای همکاری با ملچن در ساخت فیلمی درباره ی موساد بود.

از طرفی روزنامه عبری “هاآرتص” نوشت اخیرا اطلاعاتی پیدا شده که نشان می دهد رئیس سازمان موساد، یوسی کوهن، از میلیاردر استرالیایی، جیمز فاکر، تکت حضور در یک مراسم دریافت کرده و به اتاق فاکر در یکی از هوتل ها رفته بود. هاآرتص همچنین اشاره کرد که هنوز تصمیمی درباره ی اقدامات لازم گرفته نشده است.

همچنین به نقل از یک منبع آگاه، تحقیقات درباره ی این مسئله ادامه دارد که این تحقیقات شامل بازجویی از کوهن نیز می گردد. طبق تحقیقات انجام شده کوهن از فاکر تعدادی تکت به ارزش هزاران شکل برای کنسرت ماریا کاری، نامزد سابق فاکر، که در سال ۲۰۱۵ در سرزمین های اشغالی برگزار شد، دریافت کرده است.

تحقیقات درباره ی اتاق هوتلی که کوهن که در آن زمان رئیس مجلس امنیت ملی بود و در آن اقامت داشت نیز ادامه دارد. هنوز مشخص نشده که هزینه ی آن اتاق را فاکر پرداخت کرده است یا خیر.

نام فاکر در دوسیه فساد مالی نتانیاهو نیز آمده است. وی علاوه بر این که از تاجران مختلف رشوه دریافت کرده، متهم به دریافت رشوه از فاکر نیز از طریق پسرش می باشد.

براساس تحقیقات فاکر به دنبال گرفتن اقامت دائمی در سرزمین های اشغالی فلسطین می باشد که در این راستا وکیل مشترکش با دولت رژیم اسرائیل این درخواست را به وزیر امور داخله، اریه درعی، ارائه داد. همچنین مشخص شده است نتانیاهو هر از چند گاهی آخر هفته ها در خانه فاکر با وی ملاقات می کند.

طی ساعات گذشته موجی از خشم در نتیجه ی انتشار گزارش خبرگزاری والاه، کنست را فراگرفته است. این گزارش همچنین نشان می دهد کوهن با خانواده ملچن نیز در ارتباط است.

اعضای کنست خواستار بازنگری در انتصاب کوهن هستند و جانشین رئیس کنست، یوئیل حسون، درباره ی این گزارشات گفت:” نخست‌وزیر از قله فساد رد شده و باید تصمیمات فوری در این راستا صورت گیرد.”

وی افزود:” ورود تاجران به سری ترین سازمان رژیم اسرائیل غیرقابل قبول است و ممکن است یوسی کوهن از طریق فشارهای همین تاجران به نتانیاهو به جایگاه فعلی اش رسیده باشد و این بار دیگر تاثیر رشوه ها و هدایا را بر تصمیمات نخست‌وزیر اثبات می نماید. اگر انتصاب شخصیت های عالی رتبه ی ارگان های امنیتی تحت تاثیر منافع شخصی باشد، نخست‌وزیر قله ی فساد را رد کرده است و قصد آتش زدن ملت را دارد.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *