آنچه در دیدار رئیس جمهورغنی و عطامحمد نور گذشت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور که روز گذشته به مزار شریف سفر نموده بود، صبح امروز طی ملاقاتی با عطامحمد نور، پیشرفت ها، دست آورد ها و مشکلات ولایت بلخ را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی در این دیدار برای برون رفت از مشکلات و چالش ها، تعهد و هدایات مشخصی را با مقامات محلی بلخ سپرد.

رییس جمهور کشور در دیدار با تاجران ولایت بلخ، مشکلات، خواست ها و نیاز های آنان را بر رسی و برای برون رفت از مشکلات، هدایات لازم سپرد.

سپس رییس جمهور کشور همراه با عطامحمد نور والی بلخ به مقر قول اردوی ۲۰۹ شاهین رفتند و پس معاینه قطعه تشریفات، در همایشی اشتراک ورزیدند که در آن مسولان و برخی سربازان قول اردوی شاهین، حضور داشتند.

در این همایش ابتدا قومندان قول اردوی شاهین، گزارشی از فعالیت های قول اردو را شرح داد و هرگونه آمادگی نیرو های تحت امرش را برای فداکاری و شهامت برای حفظ امنیت کشور، بیان داشته، اطمینان سپرد که با تمام توان در برابر دشمن مبارزه میکنند.

سپس «عطا محمد نور» والی بلخ طی صحبتی ضمن خوش آمدید به رییس جمهور کشور و هیئت همراه شان، از شجاعت، مردانگی و ایستادگی نیرو های امنیتی (اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی)، نقش قول اردوی شاهین را در حفاظت از امنیت بلخ و نه ولایت شمال و شمالشرق، ارزشمند خواند.

وی بر تجهیز شدن قول اردوى شاهین و قواى هوایى تاکید ورزید و موجودیت یک قول اردو را در شمال و شمالشرق بسنده ندانسته، پیشنهاد کرد که یک قول اردوى دیگر نیز در این دو حوزه شکل بگیرد.

والى بلخ، دست آورد ها و پیشرفت ها در این ولایت را بر شمرد و کارکرد های صورت گرفته در بلخ را توضیح داد و از رییس جمهور کشور خواست که به مشکلات و نیاز های ولایت بلخ توجه کند.

همچنین والی بلخ از رییس جمهور کشور در زمینه ی اعمار احاطه برای میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی، اعمار محبس، اعمار کلینیک ها و شفاخانه تداوی معتادین، تحکیم سواحل آمو، حفر کانال از دریای آمو و وصل کردن آب آمو به شهر مزار شریف، اعمار گنبد روضه مبارک حضرت علی (ع) حصول پول باقیمانده اعمار مسجد جدید روضه مبارک که نزد وزارت تجارت بصورت قرضه باقیمانده است، اعمار بند برق چشمه شفا و رسیدگی به آسیب دیدگان حادثه اخیر در ولایت بلخ، درخواست توجه لازم و همه جانبه نمود.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور طی صحبتی ضمن آنکه از دست آورد ها، پیشرفت ها و انکشاف های صورت گرفته در بلخ و همچنین امنیت نسبی این ولایت اظهار قدر دانی کرد، در بخشی از صحبت هایش توضیح داد؛ ” بلخ، مرکز ثقلِ ثبات در شمال است و امنیت نسبی در این ولایت را که به اثر زحمت کشی و مدیریت سالم اداره محلی بدست آمده، به هر قیمتی میشود، حفظ شود.”

رییس جمهور کشور برای کمک به خانواده های شهدای رویداد اخیر بلخ، اعمار دیوار احاطه میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی و اعمار محبس این ولایت و اعمار شفاخانه معتادین، تعهد سپرد که بزودی عملی خواهد شد. رییس جمهوری کشور در بخش تحکیم سواحل آمو و اعمار بند برق چشمه شفا هدایت سپرد که هردو مورد توسط هیئت با صلاحیت فنی بررسی و پس از آن در قسمت دریافت کمک کننده ها، اقدام میشود.

رییس جمهوری کشور از شهامت و متانت نیرو های امنیتی (اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی، و پرسونل قول اردوی شاهین قدر دانی کرده، به روح شهدای حادثه اخیر در بلخ اتحاف دعا نمود و مراتب تسلیت خود را به مردم این ولایت ابراز داشت.

گفتنی است که آٌقای غنی عصر امروز به کابل باز گشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *