تحقیق تازه؛ مدت ایمنی بدن در برابر کرونا ۶ تا ۸ ماه

یافته ‌های جدید نشان می دهد که ابتلا به کرونا (کووید۱۹) ۶ تا ۸ ماه بدن را در برابر آن پس از بهبودی مصون نگه می‌ دارد.

به گزارش بخش سلامت خبرگزاری خاورمیانه، ‌سایت «ساینس الرت» در گزارش تازه به یافته های جدید محققان در برابر ایمنی بدن برای افرادی که کرونا گرفته اند، پرداخته است.

بر این اسا، دانشمندان اکنون یک پاسخ واضح و روشن تر برای این پرسش که «ایمنی در برابر ویروس کرونا چه مدت دوام دارد؟» یافته اند.

پژوهش جدید نشان می دهد؛ افرادی که ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» را پشت سر گذاشته و یا می گذرانند، دستکم ۸ ماه در برابر ابتلای مجدد به آن مصونیت پیدا می ‌کنند.

محققان می گویند که این مصونیت علاوه بر تقویت پادتن ‌ها، تقویت سلول‌ های سفید خون موسوم به سلول‌ های «بی» و «تی» را نیز شامل می ‌شود و ترکیبی از این عوامل سبب می‌ شود بدن بتواند در صورت مواجهه مجدد با ویروس کرونا به آن حمله کند.

این پژوهش بر روی ۱۸۵ فرد بهبودیافته از بیماری کرونا و به وسیله محققان در موسسه ایمنی‌ شناسی «لا پویا» در کالیفرنیا انجام شده است.

بر این اساس، پادتن ‌ها و سلول ‌های تی، یک تا دو هفته پس از ابتلا به کووید-۱۹ فعال می ‌شوند و به بدن برای مقابله با ویروس کرونا کمک می‌ کنند. این عناصر همچنین ۶ تا ۸ ماه پس از ابتلای فرد، در بدن بیمار فعال می ‌مانند تا مانع از ابتلای مجدد شوند.

دانشمندان می گویند که کاهش سطح پادتن‌ ها یا آنتی‌ بادی ‌ها پس از گذشت ۶ ماه از ابتلا به کرونا امری طبیعی است و صرفاً مختص این ویروس نیست.

این تحقیقات در حالی انجام می شود که اکثر کشورهای جهان با موج دوم کرونا روبرو شده و برای مقابله با آن، برخی از محدودیت های قرنطین را وضع کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *