نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

اعتراض فعالین سازمان اجتماعی ورزشی SCS به برگزاری نشست دوحه 

در آستانه‌ی سومین نشست دوحه درباره افغانستان، شماری از فعالین حقوق بشر، فعالین مدنی فعالین رسانه یی و ورزشی افغانستان روز(جمعه ۲۵ جوزا) در واکنش به برگزاری نشست“دوحه کابل“ قطعنامه‌ای را در راستای حمایت از حقوق زنان متضرر و دور از تحصیلات، مشاغل و آزادی بیان صادر کرده‌اند.

 

در قطعنامه‌ای که از سوی فعالین سازمان اجتماعی مدنی و ورزشی SCS صادر شده آمده است:« ما جدٱ از تمام زنان معترض و شجاع افغانستان خواهانیم، تا صدای خود را یکجا نمایند، و نشست دوحه را تحریم کنند .»

 

در ادامه این قطعنامه آمده که زنان افغانستان از هر نوع فعالیتی حقوق طبیعی، انسانی و اسلامی خود محروم اند، دختران حق ندارند تحصیل، کار و دیگر فعالیتی داشته باشند، زندگی برای دختران و زنان به جهنم سوزنده تبدیل شده است .

 

این بانوان معترض از سازمانهای حمایت کننده حقوق بشر ، سازمان ملل متحد ، نهاد های حامی زنان، مدافعین حقوق بشر، نهادهای مدافع حقوق زنان و سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحریم این نشست شدند.

 

این فعالین از سازمان های زیربط می‌خواهند تا از هر نوع حقوق و وجایب زنان، دختران و کودکان افغانستان، منحیث انسان آزاد دفاع کنند.

 

قرار است سومین نشست دوحه پیرامون وضعیت افغانستان در آخر ماه جون برای دو روز برگزار و نگاه جامعه جهانی به مسایل افغانستان بررسی شود.

Author

خروج از نسخه موبایل