رئیس جمهورغنی، کابل به یک نقشه ستراتژیک نیاز دارد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان می گوید که شهر کابل با نداشتن نقشه اساسی نیاز به یک نقشه ستراتژیک دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی در دیدار با نمایندگان مردم ولایت کابل در پارلمان کشور، گفت: نقشه ستراتژیک شهر کابل نیاز به  با اشاره بر اینکه کابل فاقد زمین نه بلکه فاقد پلان است، گفت که کابل به یک پلان ستراتیژیک نیاز دارد و این پلان از اعمار سرک ها آغاز می گردد و تطبیق آن به وقت ضرورت دارد. وی افزود که سایر مشکلات شهری به شمول ترانسپورت جزء پلان ستراتیژیک کابل است.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، شماری از وکلای ولایات کابل به نماینده گی از دیگران، مشکلات شانرا در عرصه های  مختلف از جمله وضعیت امنیتی، ساخت بی کیفیت سرک ها، سو استفاده از امکانات دولتی، کمبود معلمین مسلکی، عدم توجه بیشتر به سکتور زراعت، ازدحام ترافیکی، بیکاری و افزایش معتادین، عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی ها، تراکم نفوس و تقرری ها به اساس روابط، مطرح کردند.

آنان پیشنهاد کردند تا در شاروالی کابل، قوماندانی امنیه و حوزه های مربوط آن و همچنان قضا و څارنوالی اصلاحات بوجود آید، کار احداث سرک حلقوی کابل تسریع و ساخت بند برق شاه و عروس اکمال گردد و به حفظ محیط زیست، نظافت شهر و بازار یابی برای میوه جات ولایت کابل توجه بیشتر صورت گیرد.

رئیس جمهور کشور پس از استماع مشکلات و پیشنهادات وکلای مذکور،

محمد اشرف غنی تاکید کرد که مردم باید مشاهده کنند که دولت به وعده های خود عمل می کند. وی همچنان گفت که باید تداخل وظیفوی در ادارات از بین برود.

رئیس جمهور غنی، گفت که سهم مردم در تطبیق پلان ها مهم است و بدون سهم گیری مردم نمی توانیم نظم و امنیت را تامین کنیم و شهر را پاک و نظیف سازیم. باید فرهنگ شهری در کابل تقویت گردد.

رئیس جمهور گفت که صلاحیت ها و مسئولیت های شاروالی کابل باید تغییر کند و قانون استملاک به گونه اساسی اصلاح شود.

رئیس جمهور غنی افزود که راه جلوگیری از ازدیاد نفوس کابل به چهار ولایت همجوار آن مرتبط است و تا زمانیکه به ولسوالی ها توجه نشود مشکل ولایت کابل حل نخواهد شد.

رئیس جمهور کشور، مشکل افغانستان را نداشتن کارگران فنی دانست و تاکید کرد که اگر می خواهیم شغل ایجاد نمائیم باید سیستم عرضه وتقاضا، مدیریت درست شود.

در اخیر این دیدار رئیس جمهور خاطر نشان کرد که به سایر مشکلات ولایت کابل نیز رسیده گی صورت خواهد گرفت و سلسله دیدار های منظم با وکلا ادامه خواهد یافت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *