گردباد فیلیپین بیش از ۱۰۰ کشته بر جا گذاشت

شمار قربانیان وزش گردباد در “هایان” فیلیپین، به بیش از صد نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گردباد نیرومند هایان پس از عبور از مرکز فیلیپین به سمت جنوب شرق آسیا در حرکت است، آمارهای ارایه شده نشان می دهد که بیشتر قربانیان این رویداد طبیعی در شهر “تاکلوبان” هستند.

سرعت وزش این گردباد هنگام عبور از روی خشکی بین ۲۳۵ تا ۲۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده و از آن به عنوان یکی از نیرومندترین توفان های ثبت شده نام برده می شود.

صدها ساختمان که در مسیر عبور این گردباد قرار داشتند، آسیب دیده اند و برق مناطق گسترده‌یی در فیلیپین قطع شده است، همچنین رانش زمین ارتباط زمینی بخش های زیادی از مناطق مرکزی را در این کشور مختل کرده است.

شدت گردباد به حدی بود که حدود ۷۵۰ هزار نفر برای فرار از آن منازل خود را ترک کردند، با عبور گردباد از روی خشکی و حرکت بر روی دریا، از سرعت آن کاسته شده است.

به گفته‌ء “ادواردو دل روساریو”، رئیس سازمان مبارزه با رویدادهای طبیعی فیلیپین، سرعت بالای گردباد باعث شد ابرهای باران زا به سرعت از روی خشکی رد شوند و میزان بارندگی کمتر از پیشبینی های صورت گرفته بوده است.

با این حال، در بعضی از مناطق حدود ۴۰۰ میلی متر بارندگی گزارش شده است، در برخی از مناطق دیگر نیز مکاتب و اداره ها رخصت شده اند و رفت و آمد دریایی نیز مختل شده است.

همزمان، مقام های دولت فیلیپین از اختصاص ۳ طیاره و ۳۲ چرخ بال نظامی و ۲۰ کشتی برای فعالیت های امدادی خبر داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *