یک گردشگر ۷۰ ساله آلمانی در فیلیپین گردن زده شد

گروه تروریتسی “ابوسیاف” در فیلیپین یک گردشگر آلمانی هفتاد ساله را پس از آن سر بریرند که ۶۰۰ میلیون دالر برای آزادی او بدسترس آنان قرار داده نشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چندی قبل گروه تندروی ابوسیاف دو گردشگر آلمانی (یکی زن و دیگر مرد) را از آب های مالزی دستگیر کرده و با خود بردند.

با این حال فیلمی ویدیویی که از اعدام این مرد ۷۰ ساله منتشر شده، نشان می‌دهد «مرا الان می‌کشد».. آخرین کلماتی بود که گردشگر آلمانی پیش از اعدامش توسط گروه تندروی «ابو سیاف» در فیلیپین، ادا کرده است.

مردانی که در محل اعدام حضور داشتند، همراه با جدا کردن سر از تنش فریاد «الله اکبر» سر دادند.

مقام‌های فیلیپنی می‌گویند که در حال تحقیق درباره صحت ویدیوی منتشر شده است.

تندروهای فیلیپنی پس از این که از دریافت غرامت برای آزادی این گردشگر آلمانی مایوس شدند، این ویدویی وحشتناک را منتشر کردند.

مقام‌های فیلپینی می‌خواهند درباره این مساله تحقیق کنند که آیا کشتن گردشگر آلمانی «یورگین گوستاف کانتنیر» حقیقت دارد یا نه.
آخرین لحظات

دوشنبه هفته جاری، این ویدیو را مجموعه انتلجنس متخصص در دیده‌بانی سایت‌های تندرو منتشر کرد.

این ویدیو، کانتنیر را نشان می‌دهد در حالی که روی زمین نشسته و می‌گوید: «مرا الان می‌کشند». پس از آن یک مرد مسلح که چهره خود را پوشانده، نزدیک می‌شود و به وسیله چاقو، سرش را از تنش جدا می‌کند.

شمار اندکی از شبه‌نظامیان مسلح هم در این فیلم ویدیویی ۴۳ ثانیه‌ای، در حال تکبیر گفتن هستند.

مسئولان فیلیپینی می‌گویند که شبه‌نظامیان پیشتر تهدید کرده بودند در صورت عدم پرداخت پول درخواستی، گروگان را نیمه شب یکشنبه خواهند کشت.

مسئولان فیلیپینی می‌گویند که هنوز از اعدام گردشگر آلمانی مطمئن نیستند. ژنرال «رستیتوتو بادیلا» از مقام‌های امنیتی فیلیپین گفت: «ماجرا را تنها با مشاهده ویدیو باور نمی‌کنم».

او افزود: «می‌توانند هرچه خواستند ادعا کنند اما این ویدیو دلیل نیست».

او ادامه داد: «جنگ با گروه ابوسیاف و تلاش برای آزادی گروگان‌های خارجی و محلی که ربوده، متوقف نخواهد شد».

او خاطرنشان کرد اطلاعاتی از اختلافات داخلی در گروه ابوسیاف بر سر گروگان آلمانی وجود دارد؛ درحالی که برخی از آن‌ها می‌گفتند باید منتظر رسیدن پول بود، یکی از فرماندهان تندروتر می‌گفت در صورت اجرایی نشدن درخواست در زمان مشخص شده، باید این گروگان اعدام شود.

از سویی مارتن شیفر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم گفت که کارشناسان آلمانی، در حال بررسی ویدیو هستند تا مشخص شود رویداد، حقیقی بوده یا نه. او افزود: «اگر اجرای اعدام ثابت شود، یک شوک بزرگ خواهد بود».

او ادامه داد: «چه چیزی باعث می‌شود برخی مردم چنین جنایت‌های وحشیانه‌ای مرتکب شوند، اکنون نمی‌توانم درباره صحت ویدیو سخن بگویم».

او سخنی درباره مذاکرات احتمالی با آدم ربایان به میان نیاورد. درباره دادن جریمه به آدم ربایان هم گفت: «سیاست دولت این است که کمکی به این‌گونه راه‌حل‌ها نکند».

ماه نوامبر گذشته گروه ابوسیاف مدعی شد که شبه‌نظامیانش، گردشگر آلمانی را ربوده و زن همراه او را که گمان می‌رود دوست دخترش باشد و «سابین میرز» نام دارد، کشتند. آن‌ها هنگام ربوده شدن در حال گشتی دریایی با قایق در سواحل استان صباح مالزی بودند.

مدتی بعد، اهالی جزیره ای در استان سولو در حنوب فیلیپین جنازه زنی را در قایقی یافتند که پرچم آلمان در کنارش افتاده است.

کانتنیر و سابین در سال ۲۰۰۸ هم توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شده بودند که مدتی بعد آزاد شدند.

گروه ابوسیاف سال گذشته دو گروگان کانادیی را اعدام کرده بود. این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی امریکا قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *