یک هیاتی از مخالفان سیاست اردوغان به مصر سفر کرد

گروهی از اعضای حزب کارگران ترکیه که از احزاب مخالف سیاست “طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه به شمار می‌رود برای دیدار با مقامات مصری به این کشور سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این هیات به ریاست «یونس سونیر» رئیس روابط بین الملل حزب کارگران ترکیه طی چند روز آینده با مقامات مصری دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

روزنامه مصری «الاهرام»، گزارش داد که این دیدارها با هدف تقویت روابط ترکیه و مصر و جلوگیری از تشدید اختلاف‌هایی که بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر میان قاهره و آنکارا ایجاد شده، صورت گرفته است.

حزب حاکم «عدالت و توسعه» به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بعد از برکناری مرسی که آن را «کودتای ارتش» خواند، بارها از مقامات مصری انتقاد کرده‌ و اردوغان پافشاری کرده که «عبدالفتاح السیسی» را به عنوان رئیس جمهور مصر به رسمیت نمی‌شناسد.

این انتقادها روابط دو کشور را متزلزل کرد و مصر با فراخواندن سفیر خود از آنکارا سطح روابط را کاهش داد.

در حالی که ترکیه به مرکز تجمع معارضان دولت مصر و حامیان اخوان المسلمین تبدیل شده به نظر می‌رسد در اقدامی تلافی جویانه قاهره نیز تلاش می‌کند میزبان مخالفان سیاست اردوغان باشد.

در همین راستا پیشتر نیز تجمعی اعتراضی از سوی حزب کارگران کردستان در قاهره در اعتراض به سیاست‌های اردوغان درباره کوبانی (عین العرب) سوریه شکل گرفته بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *