یک سگ جاسوس ناتو به اسارت گروه طالبان

طالبان می گوید یک سگ تعلیم دیده متعلق به نیروهای ناتو در افغانستان را دستگیر کرده است. ویدیویی از این سگ روی صفحه فیس بوک طالبان گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای طالبان گفته اند این سگ را اواخر سال گذشته در جریان نبرد در ولایت شرقی لغمان در حالی گرفته اند که یک دوربین و یک دستگاه موقعیت یاب (جی پی اس) به او بسته شده بود.

ناتو نیز با تأیید این خبر گفته است که یکی از سگ هایش در جریان مأموریتی در ماه دسامبر گم شده ولی توضیح بیشتری در این باره نداد، گفته می شود سگ متعلق به نیروهای بریتانیاست.

طالبان می گوید حال سگ، که او را “کلنل” صدا می کنند، خوب است، در ویدیویی که طالبان منتشر کرده، جلیقه ای همراه با ابزارهای مذکور، بر تن سگ بود و مردان مسلح او را دوره کرده بودند.

یک سخنگوی طالبان گفت هنوز تصمیم گرفته نشده که با این سگ چه کنند.سگ های تعلیم دیده در ارتش برای ردیابی بمب و در حملات نیروهای ویژه، به تسلیم افراد مظنون کمک می کنند.

اما همراه بردن سگ هنگام حمله به خانه ها، برای مردم مسلمان افغانستان که بیشترشان سگ را نجس می دانند، به مسئله ای جنجال برانگیز تبدیل شده است.

واشنگتن پست نوشته است «کلنل» سگی از نژاد مالینوی بلژیکی است؛ نژادی که به ژرمن شپرد شباهت بسیاری دارد. در حمله به خانه اسامه بن لادن در پاکستان یک سگ مالینوی بلژیکی نقش داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *